10-13 yaş grubu çocuklarda oyunsal etkinliklerin dikkat gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 10-13 yaş grubu çocuklarda oyunsal etkinliklerin ve fiziksel aktivite düzeyinin dikkat gelişimi üzerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmaya 10-13 yaşları arasında 209 kız ve 230 erkek olmak üzere toplam 439 çocuk katılmıştır. Çocuklar kontrol grubu ve 14 hafta boyunca dikkati geliştirmeye yönelik eğitsel oyun oynayan deney grubu olarak iki gruba ayrılmıştır. Çocukların dikkat düzeyi D2 dikkat testiyle fiziksel aktivite düzeyi ise ilköğretim öğrencileri için fiziksel aktivite anketi ile belirlenmiştir. Grupların ön testleri ile 14 haftalık eğitsel oyunlar sonrasında son testleri arasındaki farkı belirlemede paired t testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda hem deney grubunun hem de kontrol grubunun dikkat düzeyleri artmıştır. Deney grubunda dikkat düzeyindeki artış kontrol grubuna göre daha fazla bulunmuştur. 14 hafta boyunca oynatılan oyunsal etkinliklerin çocukların dikkat gelişimini arttırdığı söylenebilir. Ayrıca fiziksel aktivite düzeyi yüksek olan çocukların dikkat düzeyi fiziksel aktivite düzeyi düşük olan çocuklara göre daha fazla bulunmuştur. Çocukların dikkat düzeyinin sınıflandırılmasında TNE düzey son teste deney grubunun iyi kategorisindeki artışın yüksek olduğu, kötü grubunda ise azalmanın fazla olduğu belirlenmiştir. Günümüzde çocukların en büyük sorunu olan dikkat eksikliğini engellemek için fiziksel aktivite seviyesinin artırılması ve çocukların hayatında oyunsal etkinlere daha fazla yer verilmelidir. Ebeveyn ve öğretmenlerin çocukların dikkat gelişimini arttırmak için ders programının içeriklerine eğitsel oyunları ilave edilmesi önerilebilir. Anahtar kelimeler: Çocuk, Oyun, Dikkat düzeyi, Fiziksel Aktivite Seviyesi The purpose of the present study is to examine the effect of game-based activities on the attention development for children in 10-13 age group. The participants are 439 children, 209 of whom are female and 230 are male. The participants have been divided into two as control group and experimental groups, which were given educational games for attention development for 14 weeks. We have used D2 attention test for the determination of participants' levels of attention and physical activity survey for their levels of physical activeness. We have used paired t test for determining the difference between the pre-test and post-test. We have found the increase in the level of attention is bigger in the experimental group. The educational games have increased the participants' attention development. Furthermore, the attention level of physically more active children is greater than those with less physical activity. We have found the increase in the TNE post-test is high in the experimental group and the decrease is remarkable in the control group. We may use game-based activities more frequently for minimizing children's lack of attention and increasing their level of physical activeness. Parents and teachers may use such games for increasing children's attention development as a part of their syllabus.Key words: Child, Game, Attention Level, Physical Activity Level
Collections