The Effect of problem solving method with handout material on achievement in solving calculus word problems
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÖĞRETİM MATERYALİN BİRLİKTE KULLANILDIĞI PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİNİN GENEL MATEMATİKTE SÖZEL PROBLEMLERİN ÇÖZÜMUNDEKİ BAŞARIYA ETKİSİ UBUZ, Behiye Master Tezi, Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Tez Danışmanları: Prof Dr Yaşar Ersoy Assist Prof Dr Giray Berberoglu Ağustos 1991, 130 Sahife Bu çalışma öğretim materyalin birlikte kullanıldığı `problem çözme yöntemini` geleneksel yöntemle karşılaştırarak öğrencilerin maximum-minimum sözel problemlerini çözmedeki başarıya etkisini araştırmak için yapılmıştır. Bu araştırma kapsamına 1990-1991 öğretim yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesindeki Matematik Bölümü ve Matematik öğretmenliği Programında Math 153 Genel Matematik (Calculus I) dersine kayıtlı iki karma sınıftan oluşan toplam 116 öğrenci alındı. Geliştirilen Uç ayrı ölçme aracı: (i) Genel matematik bilgisini içeren Genel Başarı Testi (GAT), Max-Min sözel problemlerini içeren (ii) ön test (PeT), ve (iii) Son test (PoT), deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır.Uygulamanın başında, GAT ve PeT puanlarına göre, deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu çalışmada PoT puanları için iki yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçlar gösterdi ki PSMHM deney grubundaki öğrencilerin max-min söze] problemlerini çözmedeki başarısını arttırmıştır. Fakat bölümlerin başarıya önemli bir etkisi olmamıştır ve bölümlerle ve öğretim arasında da bir etkileşim bulunmamıştır. örneklemi nispeten küçük olan bu araştırmada elde edilen sonuçlar gösterdi ki yeni bir öğretim yöntemi Genel Matematikte sözel problemlerin daha iyi anlaşılmasında ve öğrenilmesinde etkili olabilmektedir. Ayrıca, bu çalışmada ortaya konulan hipotezler ve problemler ileride yapılacak bu konuyla ilgili bazı araştırmalara yol gösterecek ip uçları vermektedir. Anahtar Sözcükler: Problem çözme, Maximum-Minimum sözel problemleri, öğretim materyalin birlikte kullanıldığı problem çözme metodu, Geleneksel method. Bilim Dalı Sayısal Kodu: 222.13.01 VI ABSTRACT THE EFFECT OF PROBLEM SOLVING METHOD WITH HANDOUT MATERIAL ON ACHIEVEMENT IN SOLVING CALCULUS WORD PROBLEMS UBUZ, Behiye M Sc in Science Education Supervisors: Prof Dr Yaşar Ersoy Assist Prof Dr Giray Berberoglu August 1991, 130 Pages This study was designed to investigate the effect of the Problem Solving Method with Handout Material (PSMHM) in comparison to the Traditional Method (TM) on achievement of the students in solving max-min word problems. Subjects for the study were 116 students enrolled in two classes of Math 153 Calculus I course at the Department of Mathematics and Mathematics Education, Middle East Technical University, Ankara in the academic year 1990-1991. Three instruments: ( i ) General Achievement Test (GAT), includes precalculus knowledge, (ii) Pretest (PeT), and (iii) Posttest (PoT) include max-min word problems were developed and administered to the Experimental Group (EG) and Control Group (CG) students. iiiAccording to the GAT and PeT scores, no significant differences were found between the experimental and control groups at the beginning of the treatment. Two-way analysis of variance was used for the PoT scores in the present study. Results indicated that PSMHM increased the achievement of the EG students in solving max-min word problems. However, departments did not indicate any significant effect on the achievement of the students and no significant interaction was found between the treatment and the department. Even though the sample size in this study is relatively small, the results show that a new instructional method can help students understand and learn the max-min word problems. Furthermore, the hypotheses and the questions of the research set up can lighten the other experimental investigations in the same area. Key Words: Problem Solving, Maximum-Minimum Word Problems, Problem Solving Method with Handout Material, Traditional Method. iv
Collections