dc.contributor.advisor | Alpay, Cemal Berkan | |
dc.contributor.author | Turna, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:54:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:54:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/269815 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu araştırmanın amacı, 14-16 yaş arası lisede öğrenim gören öğrencilere uygulanan temel badminton eğitimi antrenmanlarının bazı motorik özellikler üzerine etkisini belirlemek ve bilime katkısını sunmaktır. Araştırma, nicel bir araştırmadır ve gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model olarak uygulanmıştır. Araştırma grubu; Niğde ili Elmalı Çayırlı 80.Yıl Çok Programlı Anadolu Lisesinde 9. ve 10. sınıflarda öğrenim gören ve daha önce hiç badminton oynamamış deney grubu (n=24), kontrol grubu (n=24) ve 32 erkek, 16 bayan toplam 48 denek rastgele seçim yapılarak oluşturulmuştur. Deney grubuna haftada 3 gün ve her antrenman 40+40=80 dk. olmak üzere 12 hafta toplamda da 36 birim temel badminton eğitimi antrenmanları uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere antropometrik ölçümler ve bazı motorik testler uygulanmıştır. Elde edilmiş olan veriler SPSS 20.0 programına girildikten betimsel istatistik analizlerinden, parametrik ve non-parametrik testlerden faydalanılmıştır. Normallik dağılımı için çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılmış olup -1 ile +1 arasındaki değerler normal dağılım kabul edilmiştir.İstatistiksel analizler sonucunda, deney ve kontrol grubunun son test bazı antropometrik parametrelerin sonuçları karşılaştırıldığında anlamlı fark bulunamamıştır. Fakat, deney grubunun ön test-son test boy uzunluğu parametresinde (p<0,01) ve BKİ parametresinde (p<0,05) düzeyinde anlamlı fark bulunurken, vücut ağırlığı ve VYY parametrelerinde anlamlı fark (p>0,05) bulunamamıştır. Kontrol grubunun ön test-son test boy uzunluğu parametresi (p<0,01) ve vücut ağırlığı parametresinde (p<0,05) düzeyinde anlamlı fark bulunurken, BKİ ve VYY parametrelerinde anlamlı fark (p>0,05) bulunamamıştır. Deney ve kontrol grubunun bazı motorik test parametreleri son test sonuçları karşılaştırıldığında; deney grubu lehine sırt kuvveti, dikey sıçrama kuvveti, mekik ve çeviklik test parametrelerinde (p<0,01) düzeyinde, sağ el kavrama kuvveti, bacak kuvveti, anaerobik güç, esneklik, 10m. sür'at, ayak çabukluk ve dominant ayak flamingo denge parametrelerinde ise (p<0,05) düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı fark vardır. Aynı zamanda deney grubunun son test bazı temel motorik testler bütün parametrelerinde gelişme olduğu görülmüştür. Kontrol grubunun ise, son test bacak kuvveti, sırt kuvveti, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, anaerobik güç, esneklik, mekik, şınav, sağlık topu fırlatma, T-çeviklik, ayak çabukluk, sağ-sol ayak yıldız denge parametrelerinde bir gerileme görülürken diğer parametrelerde anlamlı fark bulunamamıştır. Sonuç olarak; temel badminton eğitimi antrenmanlarının 14-16 yaş grubu bireylerde bazı antropometrik ve motorik özelliklerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesinde etkili olduğu söylenebilir.Anahtar sözcükler: Badminton, antropometri, motorik özellik | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to contribute to science and determine the effects of basic badminton training workouts that were practiced on a group of 14-16ages highchair students on basic motor features. The research is a quantitative study and was practiced as a model of pretest-posttest design with a control group. While the highschool students aged between 14-16 forms the population of study, the sample of study was formed by 48studens of which 36males and 8 females that study in Elmalı Çayırlı 80th year multiprogram highschool in Niğde and who have never played badminton before. (48students) These students are selected by simple random sampling process.36units of basic badminton training workout- each workout lasts for 40+40=80min. and three days in a week- was practiced on experimental group for 12 weeks. Anthropometric measurements and some motoric tests were applied to the students participated in research. After data was entered in SPSS 20.0 programme, parametric and nonparametric tests were used. Skewness and Kurtosis rates were maintained for normality distribution and the rates between +1 and -1 were regarded as normal distribution. As a result of statistical analysis, no significant differences were found out when compared to some last anthropometric parameters, belong to experimental and control groups. A significant difference was found (p<0,01) in pretest – posttest stature parameters of experimental group and (p<0,05) in body masa index parameters, whereas (p>0,05) no significant was found in factors of body weight and body fat index. While (p<0,05) a significant difference was found in pretest-posttest stature body weight parameters of control group, (p>0,05) any significant difference wasn't found in body mass and body fat index parameters of the same group. When the motoric test parameters were compared to the posttest results, a significant difference was seen in support of control group in leg strength test, vertical jumping power test, shuttle and agility test parameters. There was a rate of p<0,01, moreover a statistically significant difference p<0,05 was seen in the parameters of right-hand cognition strength, leg strength, anaerobic power, flexibility, 10m speed running, foot fastness and finally dominant foot flamingo balance. At the same time, a development was seen in all parameters of some basic motor posttest while regression was seen in parameters of posttest leg strength, back strength, stopping long jump, vertical jumping, anaerobic power, flexibility, shuttle ,push up, throwing Med ball, T-agility, foot fastness, right-left foot star balance of the control group, no significant difference was found in other factors. As a result, it can be said that basic badminton workouts are efficient in developing and enhancing some anthropometric and motor features of people aged between 14-16.Key words: Badminton, anthropometry, motoric features. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 14-16 yaş arası lisede öğrenim gören öğrencilere uygulanan 12 haftalık temel badminton eğitimi antrenmanlarının bazı motorik özellikler üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of 12 week basic badminton training practices on some motoric characteristics of students aged 14-16 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-04 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Badminton | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Training | |
dc.subject.ytm | Motor skills | |
dc.subject.ytm | Motoric features | |
dc.identifier.yokid | 10263525 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 562423 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |