Okul öncesi dönem çocuklarına oyunlaştırma ile algoritma eğitimi verilmesi
dc.contributor.advisor | Albayrak, Mehmet | |
dc.contributor.author | Atabay, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:52:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:52:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268455 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarına oyunlaştırma ile algoritma eğitimi verilmesidir. Araştırma kapsamında 2018-2019 eğitim- öğretim yılı güz döneminde Konya Ereğli Bil Kolejinde öğrenim gören 12 okul öncesi öğrencisi ile uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırma eylem araştırması desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın amacı doğrultusunda okul öncesi dönem çocuklarına robotik kodlama dersi kapsamında hikâyeler ve yazılım üzerinden gerçekleştirilen etkinliklerin, çocukların motivasyonlarına ve öğrenme süreçlerine etkisi incelenmiştir. Hikâyeler ve yazılım uygulama sürecinde etkinlikler rozet, ödül gibi oyunlaştırma öğeleriyle zenginleştirilmiştir.Çalışmanın sonuçlarına göre, oyunlaştırmayla öğrenmenin okul öncesi dönem çocuklarının algoritma ve sıra kavramını öğrenmesinde etkili olduğu, bir problem durumunu analiz ederek adımlarına ayırabildikleri görülmüştür. Okul öncesi dönem çocuklarının oyunlaştırma sürecini eğlenceli buldukları, rozet ve ödülün motivasyonlarını canlı tuttuğu ve etkinliklere katılmak istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to provide pre-school children's the education of algorithm with gamification. Twelve pre-school pupils who were educated at Konya Ereğli Bil College in the fall semester of 2018-2019 academic year took a part in our research. It was conducted according to the research pattern. The purpose is to find out the effect of stories and fairy-tales for software activities on children's motivation and learning process within the scope of robotic coding. The activities, which have been used during the application process, were enriched with game elements such as awards and badges.According to the results of our research, pre-school children were successful in learning the concept of algorithm with the games and they were able to analyze the problem and to find out the solution of it. We have concluded that pre-school children find the game process amusing, they have high motivation of awards and badges and they were ready to participate in all the activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocuklarına oyunlaştırma ile algoritma eğitimi verilmesi | |
dc.title.alternative | Giving algorithm education with the gamification to preschool period children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-16 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Algorithms | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Gamification | |
dc.subject.ytm | Robotics | |
dc.subject.ytm | Computer teaching | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.identifier.yokid | 10250464 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554529 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |