Sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan kavram karikatürlerine yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji dersinde kullanılan kavram karikatürlerine ilişkin görüşlerini almaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme türlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemesi kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2012-2013 akademik yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim görmekte olan 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmanın temel ölçütü ise sınıf öğretmeni adaylarının `Fen ve Teknoloji Öğretimi-I` ve `Fen ve Teknoloji Öğretimi-II` derslerini almış olmalarıdır. Katılımcılarla yapılan görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, katılımcılar kavram karikatürünün özelliklerini betimlemiş, kavram karikatürünün yararlarını ifade etmişler ve derslerde uygularken dikkat edilmesi gereken hususlara ilişkin görüşlerini açıklamışlardır. Öğretmen adayları kavram karikatürlerinin öğretim sürecine etkilerini belirterek, daha çok kullanılması için gerekli önerilerini sunmuşlardır. Katılımcıların bu görüşleri doğrudan alıntılar yapılarak sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: İlköğretim fen eğitimi, Fen ve Teknoloji Dersi, kavram karikatürü The aim of this study is to identify the views of the teacher candidates about concept cartoons used in Science and Technology Courses. In the current study, qualitative research method was used. The data were collected through semi-structured interviews. The participants of the study were selected via criterion sampling. The working group was the 4th grade students who are training in Department of Elementary Teacher Training at Afyon Kocatepe University. The criteria of the current research is to taken the courses of `Science and Technology Teaching-I` and `Science and Technology Teaching-II` by participants. Content analysis was used in the analysis of the data.As a result, the participants described the characteristics of concept cartoons and expressed the advantages of them. They also emphasized the points to be taken into consideration while using it in the Science and Technology course. They pointed out that the concept cartoons should be used more often in the learning settings as they have positive effects to the education. They suggested their offers for using concept cartoons more than now. The views of participants are presented by quoting directly.Keywords: Primary science education, Science and Technology Course; concept cartoons.
Collections