Word order and information status
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İngilizcedeki sözcük sıraları ve bilgi durumunu incelemeyi amaçlamaktadır. Bubağlamda, potansiyel sözcük sıralamaları ilgili iki bölümde ele alınmıştır. Sözcük sıralamanınbir dildeki dizinsel unsurlardan oluştuğunu ortaya koyduk. Sözcük sıralama, cümle yapısındasüreklilik gösteren değişkenlerden oluşmaktadır. İngilizce de sözcük sıraları genellikledilbilgisel unsurlara göre belirlenir. Sözcük sıralamasının dilbilgisel analizleri genellikle odildeki dilbilimsel birimlerden oluşan ifade, kalıp ve cümlelere göre belirlenir. Sözcüksıralaması, dildeki belli bir amacına) vurgulamak için (fonksiyonel yapısala karşı gibi), b)değişen cümle yapılarında iletişimsel genel durumların kullanımının çalışmasından oluşur.Dillerdeki sözcükleri düzenleme ve sıralamanın muhtemelen altı mantıksal yolu vardır.Sözcük sıralaması ve dizini temel olarak Özne, Nesne ve Fiil (SVO, SOV, VSO, OVS veOSV) şeklinde yapılır. Dünya dillerindeki sözcük dizinleri, 86% oranında Özne, Nesne, Fiil(SOV) ve Özne, Fiil, Nesne (SVO) şeklinde ki yapılardan oluşturulur. İngilizcede ise sözcüksıralaması sabittir. Diğer taraftan sözcük dizini bakımından Rusça ve Japonca oldukça esnekdillerdir. Bu dillerde fiil cümlenin sonuna da gelebilmektedir. İngilizce vezin dilinde sözcükdizini bakımından azda olsa esneklik göstermektedir. Çünkü vezin eserlerde etkiyi arttırmakiçin sözcüklerin ve kelimelerin farklı esnek bir şekilde sıralanması gerekir. Cümle, belli birduruş için temel bir eylemdir. Cümle bazı gerçekleri işaret etmek için elzemdir. Her cümlebelli bir durumda iletişimi başlatmak için temel bir unsurdur. Bütün durumlarda iletişimseluyuşmazlık dilbilgisel uyuşmazlığa tekabül etmez. Bu çalışma, bilimsel dergilerden vedilbilimsel eserlerden derlenen örneklerin ve ikinci dereceden verilerin analizlerine dayalıdır.Anahtar Kelimeler: Sözcük sıralama, bilgi yapısı, devrik yapı, iletişim düzeyi, Prag DilOkulu, İletişim The aim of this study is to investigate and identify the word order and information status inEnglish. To this end, two chapters were introduced and identified in examining the word orderpotential. It has been found that the word order is the analysis of the syntactic elements of alanguage. Word order is both constant and variable features of sentence structure. In English,word order is determined mainly by the grammatical factor. The grammatical analysis ofword order refers to the sequential arrangement of words in larger linguistic units such asphrases, clauses and sentence. Word order consists of a) attempts to emphasize a particularperspective toward language (functional versus structural) which is tied to focus on (languagein use) and b) the study of general conditions of the communicative use of the word order invarious sentence patterns. There are six logically possible ways of arranging words intosentences according to their basic grammatical functions of Subject, Object, and Verb (SVO,SOV, VSO, VOS, OVS, and OSV), the SOV and SVO orders account for 86% of word ordervariation among the world's languages. In English, the word order is fixed. On the other hand,Russian has flexible word order, and Japanese permits several different orders provided theverb to appear at the end of the sentence. English does not follow the strict word order in thepoetry works, because the rearranging of the words of the sentences in poetry works willenhance their dramatic effect. Sentence is an elementary verbal act of taking a stand – pointtowards some reality, every sentence has a basic section which appears as known , the startingpoint of communication in the given situation (thematic section) and a section that brings thevery contribution of the given sentence to the development of the text (rhematic section). Thecommunicative division doesn't coincide with the grammatical division in all cases. The studyis based on an analysis of secondary data which were taken from journals, theses, linguistictextbooks, and conference papers.Keywords: word order, information structure, inversion, communication level, Pragueschool, communication
Collections