Martin Heidegger`s structure of existence as a frame work for site design thinking
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma felsefenin sıradan insanın günlük yaşamı için anlamlı bir çevrenin yaratılmasında tasarımcılar için nasıl bir kavramsal çerçeve sunabileceği sorusunu araştırmaktadır. Amaç, bir otantik varoluş felsefesinin geniş kapsamlı boyutlarının, mekan planlamasında ve tasarımda tasarım düşüncesini yönlendirecek bir kavramsal çerçeve içinde bütünleştirlmesidir. Martin Heideggedn Variik ve Zaman'da ortaya koyduğu temel ontoloji çıkış noktası olarak ele alınmıştır. Heideggerin temel ontolojisinin iki ana kavramından, varoluşun temel durumu olarak 'Dünyada-olma'dan ve varoluşun 'ilksel kipleri'nden, tasarım düşüncesini yönlendirebilecek bir yapı kurmak amacıyla yararlanılmıştır. Heideggerin, birbiriyle bağlantılı olan `fenomen1, 'görünüm', varoluşun imleri' kavramları, bu çerçevede bir mekanın uzamsal biçim ve örgütlenmesinde varoluşun ontojik olarak temellendirilmiş ifadelerini geliştirmek için kavramsal bir strüktür olarak kullanılmıştır.Heidegger'in biliş kuramının kilit kavramları özümsenerek bunlar otantik varoluşun, yani sürekli olarak kendinden, kendi tarafından ve kendi için belirlenmiş olarak varolmanın yeni yollarını geliştirerek yaşama konusunda düşünmeyi düzene sokacak şekilde varoluşun 'ilksel kipleriyie ilişkiiendirilmişiir. Daha sonra bu düşünce şekli otantik varoluşun makanını değerlendirmek ve tasarlamak için bir yönlendirici çerçeveyi belirleyen tasarım aşamalanyia ilişkilendirilmistir. Bu aşamaların her birinde uzamsal biçim ve düzenlemenin varoluşa uzamsal ifade verebileceği çeşitli yollar sıralanmıştır. Çalışmada Temel İnsani Gereksinimin Deneyimsel Değerleri kavramı bir mekanda kullanıcıların gerek otantik, gerekse otantik olmayan hayat beklentilerini örneklemenin aracı olarak ele alınmıştır. Bu değerler Dünyada-Olma'nın parçası olan bir anlamlılık dünyasını temsil ederler. Çalışmada aynı zamanda varoluşun mekana düzen getiren domestik alanlar kavramı üzerinde temellendirilmesine yönelik bir yaklaşım geliştirilmiştir. Anahtar sözcükler: anlama, fenomen, Dünyada-Olma, otantik varoluş, kavramsal çerçeve, tasarım düşüncesi. This study was an investigation into the question of how philosophy could be utilized as a conceptual framework for designers in creating meaningful landscape settings for the everyday lives of ordinary people. The aim was to orchestrate the broad encompassing aspects of a philosophy of authentic existence into a conceptual framework which would guide design thinking in the task of site planning and design. Martin Heidegger's fundamental ontology as put forth in Being and Time was taken as the point of departure. The two primary concepts of Heidegger's fundamental ontology, Being-in-the-World as the 'basic state' of existence and his 'primordial modes' of existence were utilized to create a structure for the conceptual framework which could guide design thinking. Heidegger's interrelated concepts of 'phenomena', 'appearance', 'signs' of existence were used within the framework as a conceptual structure for 111generating ontologically grounded expressions of existence in the spatial form and organization of a site. Key ideas from Heidegger's theory of knowing were extracted and related to the 'primordial modes' of existence in a way which structured thinking about authentic existence, viz. living in a continual unfolding into new ways to exist as determined from the oneself, by the oneself, and for oneself This way of thinking was in turn correlated with stages of design which determined a guiding framework for assessing and designing the landscape for authentic human existence. In each of these stages various ways in which spatial form and organization could give spatial expression to existence were enumerated. The study initiated the concept of Experiential Values of Fundamental Human Need as a means to exemplify life-aspirations, both inauthentic and authentic, of site users. They also represent of a world of significance which is a component of the Being-in-the- World. The study also devised an approach for the grounding of existence based on the idea of home-territories which organizes the landscape. Key words: understanding, phenomena, Being-in-the-World, authentic existence, conceptual framework, design thinking.
Collections