Show simple item record

dc.contributor.advisorŞaktanlı, Süleyman Cem
dc.contributor.authorBudak, Serdar
dc.date.accessioned2020-12-10T11:26:46Z
dc.date.available2020-12-10T11:26:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/259997
dc.description.abstractBu çalışmada konservatuarların müzik bölümlerinde okuyan keman öğrencilerinin, Türk müziği keman icrası başlangıç düzeyinde yaşamış oldukları sıkıntılardan yola çıkarak, TRT repertuarında en çok kullanılan on makama yönelik eserlerin çalımına kolaylık sağlaması amacıyla alıştırmalar yazılmıştır. Seçilmiş olan eserlerin her birinin makamına ve seyrine uygun esere hazırlayacağı biçimde alıştırmalar yazılmış olup, bu makamların sadece iki tanesi (Hicaz ve Buselik) üzerinden çalışma yapılmıştır. Bu alıştırmalar oluşturulmuş olan deney grubuna uygulanmış, kontrol grubuna ise öğretim elemanlarının kullanmış oldukları eğitim programları uygulanmıştır. Dört haftalık deney süreci video kaydı alınarak oluşturulan ölçek ile birlikte uzmanların değerlendirilmesine sunulmuştur. Çalışmanın başında hem deney hem de kontrol grubunun eşit şartlarda olduğu görülmüş, çalışmanın sonucunda ise alıştırmaların uygulandığı deney gurubu lehine sonuçlar elde edildiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, based on the difficulties experienced by the violin students in the music departments of conservatories at the beginning level of Turkish music violin performance, exercises were written in order to facilitate the playing of the ten most commonly used pieces in the TRT repertoire. Exercises were written in order to prepare the works according to the position and course of each of the selected works and only two of them (Hicaz and Buselik) were studied. These exercises were applied to the experimental group, and the control group used the training programs used by the instructors. The four-week experiment process was taken with video recording and presented to the experts for evaluation.At the beginning of the study, it was seen that both experimental and control groups were in equal conditions, and as a result of the study it was found that the results were obtained in favor of the experimental group where the exercises were applied.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürk müziği keman icrası başlangıç düzeyi eğitim modeli
dc.title.alternativeTurkish music violin execution initial level education model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentGeleneksel Türk Müzikleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273172
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583960
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess