Show simple item record

dc.contributor.advisorDönel Akgül, Güldem
dc.contributor.authorAteş, Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T11:08:14Z
dc.date.available2020-12-10T11:08:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/256037
dc.description.abstractBu araştırmada; çizgi filmler ile yapılandırılmış fen bilgisi dersine karşı öğrencilerin tutumlarına, akademik başarılarına ve bilgilerin kalıcılığına etkisini incelemektir. Araştırma ön test ve son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. Araştırma Siirt ili Ormanbağı Ortaokulu'na devam etmekte olan 6. Sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri 2016-2017 öğretim yılı ikinci döneminde, on iki saatlik bir sürede toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, 6. Sınıf Fen Bilimleri dersinin `Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme` konusuyla ilgili kazanımlar doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri akademik başarı testi ve `Fen Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği (FBTÖ)` öğretime başlamadan önce uygulanmıştır. Verilerin çözümünde SPSS 20,00 paket programı kullanılmıştır. Toplanan veriler analizinde İstatistiki işlemlerden t-testi, aritmetik ortalama (x), standart sapma (S), frekans (f) ve yüzde (%) kullanılmıştır. Öğrencilerin deney gruplarında, bilgilerin kalıcılığı testinde önemli bir farklılık olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this study; to the attitudes of the students against the science course structured with cartoons, the academic achievements and the permanence of the information. The investigation has made in experimental model front test- last test with control group. The investigation has made with students who are going on education in 6. Class Ormanbağı Middle School where is in Siirt. The datas of research have been added in 12 education hours at the first period of 2016-2017 educatıon year. Researcher has applicated Science Lesson manner of Conduct Scale to the groups as data tool which have been prepared by research in direction of acquireds and Test of Academic Success before education started in about `Plant and Animals Groving`. This time it has been applicated both of groups `Science Lesson manner of Conduct Scale` and `Academic Success` tests as the last test at the finish of subject.It has been used SPSS 20,00 pocked program at the solve datas. It has been used at the analyze datas which has been picked –up procedures of statistics ( t-test), mathematic average (X), standart deviation (S), Frequency (F) and percent (%).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇizgi filmlerle fen eğitimine bir aksiyon örneği
dc.title.alternativeAn example of action the concept teaching to education of scinece with cartoon films
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-26
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10237420
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546264
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess