Fen bilgisi öğretmen adaylarının hücre bölünmesi ve kalıtım konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Akar, Muhammed Said | |
dc.contributor.author | Kurt, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:07:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:07:03Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255683 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının, fen bilgisi dersinde hücre bölünmesi ve kalıtım konusunda, bu kavramlarla ilgili olarak yanılgılarının olup olmadığının belirlenmesi, kavram yanılgılarının sebepleri ve giderilmesi için yapılması gerekenler hususundaki çalışmaları gözlemlemektir.Çalışma 2019-2020 Eğitim-Öğretim güz yarıyılında Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi'nde yapılmıştır. Araştırmaya Fen bilgisi öğretmenliği 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 157 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada Adıgüzel (2006) tarafından geliştirilen değerlendirme testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının mitoz bölünmenin fonksiyonları, diploit ve haploit hücrelerin özellikleri ve mitoz ile mayoz hücre bölünmesinin ortak özellikleri konularında kavram yanılgılarına sahip olduğu çeşitli değişkenler göz önüne alınarak tespit edilmiş olup bu yanılgıların giderilmesi için yapılması gereken çalışmaların neler olduğu konusunda öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to observe the studies of prospective science teachers about cell division and inheritance in science lesson, to determine whether they have misconceptions about these concepts, the reasons for the misconceptions and what needs to be done to eliminate them. The study was carried out in Erzurum Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty in the 2019-2020 Fall semester. 157 pre-service teachers who have been studying science, 1st, 2nd, 3rd and 4th grade participated in the study. The evaluation test developed by Adıgüzel (2006) was used in the study. As a result of the research, it has been determined by considering various variables that teacher candidates have misconceptions about the functions of mitosis, features of diploid and haploid cells, and the common features of mitosis and meiosis cell division, and suggestions about what are the studies that should be done to overcome these misconceptions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının hücre bölünmesi ve kalıtım konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of the conceptions of the science teacher candidates on cell division and quality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-04 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.identifier.yokid | 10294876 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 633711 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |