Basit malzemelerle gerçekleştirilen STEM etkinliklerinin öğrencilerin girişimcilik ve öz düzenleme becerileri üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Altun Yalçın, Sema | |
dc.contributor.author | Meral, Meryem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:06:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:06:57Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255653 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, basit malzemelerle gerçekleştirilen girişimcilik temelli STEM eğitimininortaokul öğrencilerinin girişimcilik ve öz düzenleme becerileri üzerine herhangi bir etkisi olup olmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 8.sınıfta öğrenim görmekte olan 20 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Öğrencilerin girişimcilik ve öz düzenleme becerilerinde değişim olup olmadığını ortaya koymak maksadıyla zayıf deneysel desenlerden biri olan tek gruplu ön test-son test modeli kullanılmıştır. Nicel verilerin elde edilmesinde `Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği`, `Algılanan Öz Düzenleme Becerileri Ölçeği` kullanılmıştır.Nitel verilerin elde edilmesinde ise araştırmacı tarafından oluşturan açık uçlu `Yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılmıştır.Ayrıca öğrencilerin gerçekleştirilen STEM etkinliklerine dair duygu ve düşüncelerinin belirlenmesi amacıyla her etkinlik sonrasında öğrencilere yansıtıcı günlük uygulanmıştır. 8 hafta süre ile öğrencilere basit malzemelerden oluşan etkinliklerle desteklenen girişimcilik temelli STEM eğitimi verilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin girişimcilik ve öz düzenleme becerilerinin ön ve son test puanları karşılaştırıldığında anlamlı düzeyde bir farklılık oluşmadığı ancak girişimcilik becerileri ile ilgili olan nitel verilere göreetkinliklerin, öğrencilerin sosyal beceriler, grup çalışması, liderlik ve ön plana çıkma eğilimibecerileri üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğu gözlenmiştir. Öz düzenleme becerileri ile ilgili olan nitel verilerde ise yeniliklere açık olma ve öz yeterlilik kavramlarına ilişkin son test lehine gelişme gözlenmiştir. Ayrıca yanstıcı günlüklerden elde edilen bulgulara bakıldığında ise öğrencilerin genelinin STEM etkinliklerini ilgi çekici, eğlenceli ve faydalı bulduğu gözlenmiştir.2020, 137 SayfaAnahtar Kelimeler: STEM etkinlikleri, Girişimcilik, Öz düzenleme | |
dc.description.abstract | This research was carried out to determine whether entrepreneurship based STEM education performed via simple materials has any impact on entrepreneurship and self-regulation skills of secondary school students.The sample of the study consisted of 20 eighth grade students studying in 2019-2020 academic year. The mixed method was used in the research. Single group pretest-posttest model was used toreveal whether students' entrepreneurship and self-regulation skills might change. `Entrepreneurship Scale for Secondary School Students` and `Perceived Self-Regulation Skills Scale` were used to obtain quantitative data. The open-ended `semi-structured interview form` created by the researcher was used to obtain the qualitative data.In addition, a reflective diary sample was applied to the students after each activity in order to determine the feelings and thoughts of the students as to the STEM activities. Entrepreneurship based STEM education supported by activities consisting of simple materials was provided to students for 8 weeks. As a result of the study, it was observed that no significant difference between the pre-and post-test scores of the students'entrepreneurship and self-regulation skills occurred, however according to the qualitative data on entrepreneurship skills, the activities had a positive effect on the students' social skills, group work, leadership and tendency to stand out. In the qualitative data on self-regulation skills, an increase was observed in favor of the post-test regarding the concepts of being open to innovation and self-efficacy.The findings on the reflective diaries indicated that the students found STEM activities interesting, entertaining and useful.2020, 137 Pages Keywords: STEM activities, Entrepreneurship, Self-Regulation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Basit malzemelerle gerçekleştirilen STEM etkinliklerinin öğrencilerin girişimcilik ve öz düzenleme becerileri üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of STEM activities performed via simple materials on students' entrepreneurship and self-regulation skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-04 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 10294208 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 633708 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |