Show simple item record

dc.contributor.advisorDönel Akgül, Güldem
dc.contributor.authorKeçeci, Elif Ebru
dc.date.accessioned2020-12-10T11:06:53Z
dc.date.available2020-12-10T11:06:53Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/255639
dc.description.abstractBu araştırmada, altıncı sınıf öğrencilerinin `Küresel Isınma` kavramına yönelik sahip oldukları metaforları belirlenmiştir. Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Sivas ilinde bulunan 500 öğrenci ile yürütülmüştür.Araştırma verileri yarı-yapılandırılmış anket formu yoluyla elde edilmiştir. Açık uçlu anket sorusu ''Küresel Isınma …………ya benzer/gibidir. Çünkü …………'' şeklindedir. Toplanan verilerin analiz edilmesi ve yorumlanmasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğrenciler küresel ısınma kavramı için 84 metafor üretmişlerdir. Bu kavramlar içinde üretilen metaforların yüzde olarak en fazla olan metaforların buzulların erimesi, güneş ve sıcak olduğu tespit edilmiştir. Bulgurların önceki çalışmalar ile örtüştüğü belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the metaphors of the sixth grade students towards the concept of `Global Warming` were determined. The research was carried out with 500 students in Sivas province in the 2019-2020 academic year.Research data was obtained through a semi-structured questionnaire form. Open ended questionnaire question is similar to / like 'Global Warming …………'. Because ………… `. Content analysis method was used to analyze and interpret the collected data.According to the findings obtained from the research; students produced 84 metaphors for the concept of global warming. The metaphors, which are the highest percentage of metaphors produced in these concepts, were found to be melting of glaciers, sun and hot. It is determined that the bulgur coincides with the previous studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki metaforları ve metaforik algıları
dc.title.alternativeMetaphors and metaphoric perceptions of 6th grade school students on global warming
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-19
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConceptual metaphor theory
dc.identifier.yokid10291459
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid641697
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess