Okul öncesi çocuklarda ebeveyn çocuk ilişkisinin internet kullanımı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların ebeveynleri ile olan ilişkilerinin internet kullanımları üzerine etkisini ortaya koymak amacıyla tanımlayıcı-ilişki arayıcı tipte yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 27.03.2018-01.06.2018 tarihleri arasında Zonguldak İl Merkezinde Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Merkez Ana Okulu'na kayıtlı 4-6 yaş arasında toplam 183 çocuk oluşturmuştur. Evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiş ve 142 çocuğa ulaşılmıştır. Araştırma verileri, Kişisel Bilgi Formu, İnternet Bağımlılığı Ölçeği, Aile-Çocuk İnternet Bağımlılığı Ölçeği, Çocuk-Anababa İlişki Ölçeği ile toplanmıştır. Çalışmamıza katılan ebeveynlerin çocukları, 4-6 yaş aralığında değişmekte olup ortalaması 5.08'dir. Ebeveynlerin cinsiyetlerine ve gelir durumlarına göre; Çocuk-Anababa İlişki Ölçeği-Çatışma puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.01). Çocuk sayısı, yaşı, ortalama internet kullanım süresi değişkeni ile Aile-Çocuk İnternet Bağımlılığı Ölçeği alt boyutları arasında; ebeveyn yaş değişkeni ile Aile-Çocuk İnternet Bağımlılığı Ölçeği-Yoksunluk alt boyutu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.01). Çocuk-Anababa İlişki Ölçeği çatışma ve olumlu ilişki alt boyutu ile İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Aile-Çocuk İnternet Bağımlılığı Ölçeği bazı alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmaktadır (p<0.01). İnternet Bağımlılığı Ölçeği tümalt boyutları ile Aile-Çocuk İnternet Bağımlılığı Ölçeği tüm alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır (p<0.01). The research was conducted in a descriptive-cross-sectional type in order to reveal the effect of the relations of the children attending preschool institutions with the parents on internet usage. The universe of the study was composed of a total of 183 children who were registered to Central Preschool, that was affiliated with National Directorate of Education in Zonguldak City Center, between 27.01.2018-01.06.2018. It was aimed to reach whole universe without using any sampling methods; and 142 children were reached. Data of the study were collected by Personal Information Form, Internet Addiction Scale, Family-Child Internet Addiction Scale and Children-Parent Relationship Scale. Children of the parents included in this study were aged between 4-6 years old; and mean age was 5.08 years. Statistically significant differences were found between Children-Parent Relationship Scale-conflict scores based on the sexes and income levels of the parents (p<0.01). Besides, statistically significant correlations were found between Family-Child Internet Addiction Scale subscales and the variables such as number of children and mean duration of internet use; and also between ages of the parents and Family-Child Internet Addiction Scale -deprivation subscale (p<0.01). There were significant correlations between conflict and positive relationship subscales of Children-Parent Relationship Scale and some subscales of Internet Addiction Scale and Family-Child Internet Addiction Scale (p<0.01). In addition, significant correlations were found between all subscales of Internet Addiction Scale and all Family-Child Internet Addiction Scale subscales (p<0.01).
Collections