Yeme-içme deneyimi yaşayan turistlerin duygularına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı turistlerin bir destinasyona yönelik duygularının yoğunluğu ve çeşitliliğini yiyecek-içecek deneyimi üzerinde ölçülmesidir. Destinasyon deneyiminin duygusal içeriğiyle ilgili araştırmaların yetersiz olduğu görülmektedir. Sektörel açıdan da destinasyon duygu yoğunluğunu yönetebilme olasılığının rakipler arasında bir avantaj sağlayacağı düşünülmektedir.Araştırma tasarımı olarak nicel yaklaşım uygulanmıştır. Kullanılan anket formu Antalya ilinde Kaleiçi bölgesini ziyaret eden yeme-içme deneyimi yaşamış turistlere uygulanmıştır. Değişkenlerin sayısal olarak belirlenebilmesi için faktör analizi yapılmıştır. Turistlerin duyguları iki faktör altında toplanmıştır. Bunlar; Sevinç ve Sevgi-Olumlu Sürprizdir. Değişkenler arasındaki ilişkinin şiddetini ölçmek amacıyla Korelasyon Analizi yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda Sevinç ve Sevgi-Olumlu sürpriz faktörleri arasında güçlü bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.Çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır; alan yazın taraması, yöntem ve sonuç. Birinci bölümde, deneyim ekonomisi, yer bağlılığı ve yer duyguları teorilerinin yanı sıra, deneyim, duygu ve destinasyon gibi çalışmanın ana kavramları tanımlanmıştır. İkinci bölümde çalışmanın yöntem kısmı yer almaktadır. Son kısım ise araştırma bulgularını içermektedir. Araştırmada kullanılacak olan veriler, Antalya Kaleiçi bölgesini ziyaret eden turistlere anket uygulanarak elde edilmektedir. Anket turistlerin duygu durumları ve demografik özelliklerine odaklanmaktadır. Çalışmanın sonuçlarına göre yeme-içme deneyimi olan turistler tarafından öncelikle neşe duygusu yaşanmaktadır. Sevgi ve olumlu sürpriz, benzer algılanmakta ve tek boyut olarak kabul edilmektedir. Anahtar kelimeler: Turist deneyimi, Yiyecek-içecek deneyimi, Destinasyon duygusu, Kaleiçi-Antalya. The purpose of this study is to measure the intensity and diversity of tourists' emotion related with a destination wich they had food and beverage experience. Research regarding emotional content of the tourist experience at a destination appears to be insufficient. It is thought that the probability of managing the destination emotion intensity in terms of sector will provide an advantage among the competitors.Quantitative approach was applied as a research design. The questionnaire was asked to be filled to tourists who have experienced the eating and drinking experience at the Antalya province of Kaleici. Factor analysis was performed to determine the variables numerically. The emotions of the tourists were collected under two factors which are `Joy` and `Love-Positive surprise`. Correlation Analysis was performed to measure the stregth of the relationship between variables. As a result of the analysis, it was revealed that there was a strong relationship between Joy and Affection-Positive surprise factors.The study consists of three main sections; literature review, method and the conclusion. In the firt part, the theories of experience economy, place attachment and place emotions are defined besides main concept of the study which are experience, emotions and destination. In the second part, the method of the study is placed. In the last part the findings of the study are included. The data to be used in the research is obtained by applying a questionnaire to the tourists visiting Antalya Kaleiçi region. The survey focuses on the mood and demographic characteristics of tourists. Based on the results of the study, joy is experienced primarly by the tourıst who had food and beverage experience. Love and positive surprise seem to be percieved as similar and considered as one dimensions. Keywords: Tourist experience, Food-Beverage experience, Destinations emotional, Kaleiçi-Antalya.
Collections