Çevrimiçi içerik pazarlama faaliyetlerinin kuşakların internetten satın alma davranışına etkisi: THY örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aynı dönem aralıklarında dünyaya gelmiş, benzer olayları yaşamış bireylerden oluşan toplulukları ifade eden kuşakların, her birinin kendine özgü değerleri, özellikleri, yaşam tarzları, tüketim alışkanlıkları ve satın alma davranışları söz konusudur. Bu faktörler kuşaklar arasında özellikle internetten satın alma davranışlarında farklılıkların ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bununla birlikte kuşakların internet kullanımlarındaki artış, turizm işletmelerin içeriklerini internet ortamına yönlendirmelerine ve çevrimiçi platformlarda aktif rol oynayarak, çevrimiçi içerik pazarlama yöntemlerine geçmelerine neden olmuştur. Bu noktada işletmeler, web siteleri, sosyal medya platformları, blog siteleri, e-makale, e-kitap, e-dergi, akıllı telefon ve mobil uygulamalar vb. gibi araçlar/kanallar aracılığıyla çevrimiçi içerikler üretmektedir. İşletmeler ürettikleri bu içerikler ile farklı kuşak tüketicilerin satın alma davranışlarına etki etmektedir. Tüm bu bilgiler doğrultusunda bu çalışma, turizm işletmelerinin çevrimiçi içerik pazarlama faaliyetlerinin, kuşakların internetten satın alma davranışına etkilerini ve bunlarla ilişkili faktörleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın uygulanması ve verinin elde edilmesi için araştırma kapsamında nicel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Veri toplama yönteminde anket tekniğinden yararlanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Anketlerin uygulanması, turizm yoğunluğu göz önünde bulundurularak 01.08.2018 ile 31.10.2018 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan 483 katılımcının %46,2'sini (223 kişi) 1965 ile 1979 tarihleri arasında doğan X Kuşağı bireyleri ve %53,8'ini (260 kişi) 1980 ile 1999 tarihleri arasında doğan Y Kuşağı bireyleri oluşturmaktadır. Araştırma bulguları, istatistik paket programı ile değerlendirilmiştir. Bu bulguların analizinde; kuşaklara ait tanımlayıcı istatistiklerin yer aldığı frekans tabloları, normal dağılım (uygunluk) analizi, güvenilirlik testleri, faktör analizine yönelik analizlere yer verilmiştir. Araştırmanın amacı, alt amaçları ve araştırma sorularına yönelik kurulan hipotezlerin test edilmesinde, Bağımsız Örneklem T-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova), gruplararası farklılıkların hangi/hangilerinden kaynaklandığının tespiti için Post-Hoc testleri (Tukey) ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, kuşakların turizm işletmelerinin içerik pazarlama faaliyetlerine yönelik tutumlarının farklılaştığı, internetten alışverişlerinde kullandıkları içerik türlerinin ve işletmelerin çevrimiçi içerik faaliyetlerinin kuşakların internetten satın alma davranışında etkili olduğu görülmüştür. Generations of individuals who have been born in the same period and who have lived in similar events, each have their own values, characteristics, lifestyles, consumption habits and purchase behaviors. These factors cause differences between generations, especially in online purchasing behaviors. At the same time, the increase in the internet usage of the generations has led the tourism companies to direct their contents to the internet and play an active role in online platforms and switch to online content marketing methods. At this point businesses; websites, social media platforms, blog sites, e-articles, e-books, e-magazines, smartphones and mobile applications etc. manufactures online content through tools / channels such as. Businesses influence the purchase behavior of different generations with these contents they produce.In line with all this information, this study aims to reveal the factors/effects of online content marketing activities of tourism enterprises on the purchase behavior of generations from internet. In this study, the implementation of the research and for obtaining the data, quantitative research approach was used. Survey technique was used as data collection method. Convenience sampling method was used as the sampling method. The surveys were carried out between 01.08.2018 and 31.10.2018 considering the intensity of tourism. Of the 483 participants who participated in the study, 46,2% (223 persons) were individuals of Generation X, who were born between 1965 and 1979, and 53,8% (260 persons) were individuals of Generation Y born between 1980 and 1999.Research findings were evaluated with statistical package program. In the analysis of these findings; get the identifiers on the generation of statistics where frequency tables, normal distribution (availability) analysis, descriptive analysis, reliability tests, factor analysis are given. The aim of the study was to test the hypotheses about the sub-objectives and research questions, Independent Sample T-Test, One-Way Variance Analysis (Anova), Post-Hoc Tests (Tukey) used to determine which of the differences between groups and Simple Linear Regression Analysis were. As a result of the analyzes, it was seen that generations attitudes towards content marketing activities of the tourism enterprises differed, the types of content they used in their purchases from the internet and the online content activities of the enterprises were effective on the purchase behavior from the internet.
Collections