Show simple item record

dc.contributor.advisorBulgurcu, Hüseyin
dc.contributor.authorErtürk, M. Ali Ergün
dc.date.accessioned2020-12-02T09:31:40Z
dc.date.available2020-12-02T09:31:40Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/25113
dc.description.abstractBilindiği gibi YÖK-D.B Endüstriyel Eğitim Projeleri kapsamında 20 Meslek Yüksekokulu'nda İklimlendirme ve Soğutma Programı açılmıştır. Açılan bu programlar oldukça iyi bir laboratuvar imkanlarına kavuşmuşlardır. Ancak bu labaratuvarların verimli kullanıldığı söylenemez. Bu durum bizi, Proje Meslek Yüksekokullarındaki & İklimlendirme ve Soğutma Programlarındaki Laboratuvar ve atölye imkânlarının daha etkin kullanılabilmesi için bir model oluşturmaya sevk etmiştir. Modelde bir teknikerin yetişmesi için en gerekli laboratuvar deneyleri ve atölye uygulamaları seçilerek derslere dağılımı yapılmıştır. Özellikle deneylerin derslerle dağılımında ders müfredatındaki teorik konularla deneylerin uyumu dikkate alınmıştır. Sonuç olarak oluşturulan bu model, Türkiye'de ki Meslek Yüksekokullarının İklimlendirme ve Soğutma Programlarındaki öğretim kalitesinin yükselmesinde katkı sağlayacaktır .
dc.description.abstractAs known twenty Air Conditioning and Refrigeration (AC&R) Programs were established within YOK World Bank Industrid Training Projects, which have very good laboratory facilities. However, it can't be said that laboratories and instruments have been used properly. Taking into account this fact we have studied a model with which ACXR laboratories can be used more &&ively and usefdly. In this model the experiments and other practical activities which are considered to be necessary for training a technician have been determined and divided into various courses. In doing this accordance between theoretical and &&ively and usefdly. In this model the experiments and other practical activities which are considered to be necessary for training a Technician have been determined and divided into various courses. In doing this accordance between theoretical and practical aspects of the curriculum has been considered. As a result, it is believed that the model developed will contribute to raising the quality standards of `AC&R Programs of Two-year Collegesyy in Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleProje meslek yükseksekokullarının iklimlendirme ve soğutma programlarındaki deneylerin ve uygulamaların analizi
dc.title.alternativeAnalysis of experimental and workshop studies in refrigeration & air conditioning programs of project's two year colleges
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10145496
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451233


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess