Show simple item record

dc.contributor.advisorGüzel, Berrin
dc.contributor.authorBoyaci, Dorukan
dc.date.accessioned2020-12-10T10:48:35Z
dc.date.available2020-12-10T10:48:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251102
dc.description.abstractGastronomi çalışma alanlarından biri olan lezzet algısı, çoklu duyusal bir yaklaşımlaolumlu veya olumsuz etkilenebilmektedir. Beş duyu (Görme, koklama, işitme, dokunma,tatma) az veya çok bir şekilde kişinin lezzet algısının oluşturduğu gözlemlenebilmektedir.Aynı şekilde tüketicilerde duyuların pozitif veya negatif durumlarında dolayı satın almaniyeti oluşabilmektedir. Dolayısıyla, tez çalışmasının amacı duyuların lezzet algısınıölçmektir. Ayrıca, tüketicilerde duyuların oluşturduğu olumlu veya olumsuz yöndekiifadeleri temel alınarak lezzet algısında satın alma niyetinin ölçülmesini sağlanmasıdır.Araştırma duyuların lezzet algısını hangi ölçüde etkileyebileceği üzerine gidilmiş,nitel araştırma yöntemi kullanılarak görüşme tekniği uygulanmıştır. 33 kişiyle, balık yemeğiüzerine duyular ve satın alma niyeti etrafında yarı-yapılandırılmış görüşme yapılarak uygunveriler elde edilmiştir. Araştırmaya göre, hangi duyunun kişilerin lezzet algısını en fazlaetkilediği ve satın alma kararını oluşturmasıyla ilgili olması açısından önem teşkiletmektedir.
dc.description.abstractThe flavour perception, which is one of the areas of Gastronomy studies, can beaffected positively or negatively by a multisensory approach. Through five senses (sight,olfactory, hearing, tactile, gustatory), a person's flavour perception can be observed in muchor less. Likewise, consumers may have the intention of buying due to their positive ornegative senses. Therefore, the aim of the thesis study is to measure the level of flavorperception of the senses. In addition, it is intended to measure the for purchasing in thesense of flavour based on the positive or negative expressions of the senses created by theconsumers.The research was carried out on the extent to which senses could affect flavorperception and the interview technique was applied by using a qualitative research method.With 33 people interrogated, appropriate data were obtained by making a semi-structuredinterview about senses on the food and intention to buy. According to the research, it isimportant for which sense is most related to the flavor perception of the people and it isrelated to forming the purchasing decision.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDuyuların lezzet algısı ve satın alma niyetine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the senses on the flavour perception and on thepurchase intention
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-03
dc.contributor.departmentYiyecek ve İçecek İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10268062
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564544
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineGastronomi ve Mutfak Sanatları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess