The effect of peer instruction on sixth grade students` science achievement and attitudes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma akran öğretimi öğretim yönteminin altıncı sınıf öğrencilerininfen bilgisi dersi basarıları, akan elektrik konusuna karsı gelistirdikleri tutum vehatırlama oranları üzerine etkisinin geleneksel öğretim yöntemi ilekarsılastırılmasını amaçlamaktadır. Çalısma 2005-2006 bahar dönemindeAnkara'nın merkez Yenimahalle ilçesinde yer alan 2 okuldan, 2 öğretmenin 4sınıfında eğitimlerine devam eden 121 öğrenci ile gerçeklestirilmistir. AkanElektrik Basarı Testi ve Akan Elektrik konusuna karsı tutum ölçeği çalısmayakatılan tüm öğrencilere, baslangıç bilgi ve tutumlarını ölçmek amacıyla öntestolarak uygulanmıstır. Öntestlerin hemen ardından deneysel grupta uygulamalarbaslamıs ve akan elektrik konusunun bitimine kadar, 3 hafta devam etmistir.Deneysel grup akran öğretim yöntemini uygularken, kontrol grubu gelenekselöğretim yöntemini kullanmaya devam etmistir. Üç haftalık uygulamanın hemenardından kontrol ve deney grubundaki öğrencilere aynı test ve ölçek sontest olarakverilmistir. Ayrıca, sontestten üç ay sonra Akan Elektrik Devreleri Basarı Testiher iki gruba bir kez daha uygulanmıstır.Test ve ölçeklerden elde edilen veriler çok yönlü kovaryans analizi, takipeden tek yönlü kovaryans analizleri ve tekrarlı kovaryans analizi istatistikselyöntemleri ile analiz edilmistir. ?statistiksel analiz sonuçları akran öğretimyönteminin geleneksel öğretim yöntemine göre, öğrencilerin basarı ve hatırlamaoranları üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermistir. Bununla birlikte,istatistiksel analizler akran öğretimi yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemi ileeğitim gören öğrencilerin tutumları arasında anlamlı bir fark ortaya koyamamıstır.Anahtar kelimeler: Fen eğitimi, akran öğretimi, basarı, tutum, hatırlama oranı This study has aimed to examine effectiveness of the peer instruction onsixth grade students? science achievement, attitudes concerning current electricityand retention rates of what has already learnt about current electricity as comparedto the conventional instruction. The study was conducted during 2005-2006 springsemester with 121 students from the four classes of two elementary schools in thecentral Yenimahalle district of Ankara. Current Electricity Achievement Test(CEAT) and Attitude toward Current Electricity Scale (ATCES) wereadministered as pretest to all groups in order to determine students? level of priorknowledge and level of interest toward the subject before the treatment,respectively. Then, treatment started in experimental group. It continued threeweeks throughout the current electricity subject. While experimental groupimplementing the peer instruction, control group continued with theirconventional lecturing. Immediately after three weeks, students both in controland experimental groups were post tested with the same test and scale. Moreover,three months after the post tests, delayed post test on the CEAT was alsoadministered to both experimental and control groups.The data obtained from the administration of tests and scales were analyzedby the statistical techniques of MANCOVA; follow up ANCOVA?s and repeatedmeasure ANCOVA. Results of the statistical analysis indicated that the peerinstruction has significantly greater effect on students? science achievement andretention rates as compared to the conventional instruction. However, thestatistical analysis failed to show a significant difference between the attitudes ofstudents instructed by the peer instruction and the conventional instruction.Keywords: Science education, peer instruction, achievement, attitude, retention
Collections