I profilli alın birleştirilmiş kompozit plakaların mekanik davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağımızın ileri teknolojisinin üst düzey nitelikli malzemeye olan ihtiyacı artan birivme ile devam etmektedir. Gelenekselleşmiş mühendislik malzemeleri artık busürecin isteklerine karşı yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle temel olarak iki veya dahaçok malzemenin beraber kullanımı ile oluşturulan ve oluşum sonucundakimalzemenin içerdiği bileşenlerinden farklı özelliklere sahip yeni türdekimalzemelerin yani kompozit malzemelerin kullanım alanları giderek artmaktadır.Kompozit malzeme kullanımının gerçekleştirildiği alanlarda da çeşitli zorunluluklarortaya çıkmaktadır. Hem üretim aşamalarında hem de mühendislik tasarımlarındagerçekleştirilecek sistemler birden fazla parçadan oluşmaktadır. Bu nedenle tasarımıyapılan sistemin, amacı doğrultusunda iş yapar bir duruma getirilebilmesi içinparçaların birleştirilmesi ve birbirleriyle çeşitli açılardan fonksiyonel olarak uyumluhale getirilmesi gerekmektedir. Bu uyum mekanik ve yapıştırma teknikleri ilesağlanmaktadır. Bu çalışmada, kompozit plakaların alın alına birleştirilmesindekullanılan yapıştırma tekniği yerine kullanılabilecek, I profiline sahip bir bağlantıkilidi ile yapılan mekanik birleştirmeler önerilmiştir. I profilli bağlantı kilidinikarakterize eden temel geometrik parametrelerinin değişimi ile oluşturulmuş farklıboyutlardaki kilitlerin yük taşıma yeteneği, kompozit yapı bileşenlerinin dayanımı veilk hasar oluşumunun üzerine etkileri nümerik olarak incelenmiş olup içlerinden enuygun dayanıma sahip olan birleştirmenin tespiti de gerçekleştirilmiştir.Kompozit yapının bütünüyle hasara maruz kalarak kullanılamaması durumu yerine Iprofilli bağlantı kilidi üzerinde meydana gelecek ilk hasarın belirlenmesi ve bunabağlı olarak kompozit yapının kullanım ömrünün arttırılması sağlanmıştır. The need for advanced technology, high-level quality of our era material continuesrapidly with increasing momentum. Inadequate in this process is now against thewishes of the traditional engineering materials. Therefore, basically with the use ofthe material is formed by two or more components contained in the material resultingfrom the formation of new types of materials with different characteristics, the areasof use of composite materials is increasing gradually. The composite material wascarried out using a variety of fields emerging requirements. Engineering design andproduction stages will take place as well as systems composed of multiple tracks. Forthis reason, the system design, makes the purpose of a business to be broug ht asfunctional fragments that needs to be aligned with each other in several ways. Thisadaptation is provided by the mechanical and bonding techniques. In this study, thebonding technique used to combine the composite butt plates that can be used insteadof the I profile with a lock with mechanical connections of a connection is proposed.I profiled the basic geometric parameters that characterize the connection to unlockthe locks of different sizes generated by a change in load-carrying ability, strength ofcomposite structural components are investigated numerically the effects offormation damage, and the first of them was the most appropriate strength anddetermination of the consolidation.Totally destroyed the building instead of being exposed to the I composite profile,the connection lock is unavailable, the situation will occur on the first determinationof damage has been increased and consequently, the composite structure of its life.
Collections