The effects of responsive website design and screen size of tablets on university students` reading comprehension, cognitive load, and preference of reading on tablets
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Multimedya ortamlarında daha iyi bir öğrenme sağlamak için öğretim tasarım ilkelerinin kullanıldığı bilinmektedir. E-okuma multimedya öğrenmenin bir parçası olarak düşünülebilir ve dijital teknolojiler sayesinde toplumda daha popüler hale gelir. Günümüzde insanlar dijital medyadaki okumaların çoğunu tabletler gibi elde tutulan cihazlarla yapıyorlar ve her birinin kendi ekran çözünürlüğü, yönü ve düzeni var. Bu nedenle, çevrimiçi web içeriği, duyarlı web tasarımı olarak adlandırılan 'kolay okumayı desteklemek için her ekran boyutu için ideal görüntüleme' sağlamalıdır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, duyarlı web tasarımının tabletlerde okuduğunu anlama, bilişsel yük ve tabletlerde okuma yapma tercihi üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ayrıca tabletlerin ekran boyutunun bu bağımlı değişkenler üzerinde etkisi olup olmadığı da incelenmiştir. Bu amaçla, eşleştirilmiş çiftlerle yansız atama yapılarak gerçek deneysel çalışma yapılmıştır. Kullanılan eşleştirme için girdi değişkenleri cinsiyet ve çalışma hafızasıdır. Uygulamada, farklı web sitesi tasarımları (duyarlı/duyarlı olmayan) ve farklı ekran boyutları (küçük/büyük) bağımsız değişkenler olarak kullanılmıştır. Bağımlı değişkenler; öğrencilerin okuduğunu anlama, tabletlerde okuma tercihi ve bilişsel yük durumudur. Nicel veriler toplanmış ve bu verilerin analizinde betimsel analiz ile MANOVA kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, bağımsız değişkenlerin hiçbiri çok değişkenli test sonuçlarına dayanarak anlamlı sonuç vermemiştir. Ancak yapılan gruplar arası analiz, web sitesi tasarımının tabletlerde okuma yapma tercihi üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ve web sitesi tasarımı ile ekran boyutunun bilişsel yük üzerinde marjinal bir etkileşim etkisi olduğunu göstermektedir. It is known that instructional design principles are used for providing better learning in multimedia environments. E-reading can be thought as a part of multimedia learning and it has become more popular in society with the help of digital technologies. Nowadays, people mostly use handheld devices like tablets for reading and each of them has their own screen resolution. Thereof, online web content should provide ideal viewing for each screen size to support easy reading which is called responsive website design (RWD). Therefore, the purpose of this study is to investigate the effects of RWD and screen size on reading-comprehension, cognitive load, and preference of reading on tablets. For this purpose, matched between-participants after-only true experimental design was conducted. The input variables for used matching are gender and working memory. In the implementation, different website designs (responsive/non-responsive) and different screen sizes (small/large) are used as independent variables. The dependent variables are reading-comprehension, preference of reading on tablets and cognitive load of students. Quantitative data were collected; and descriptive analysis and MANOVA were used to analyze the data. According to the results of the analysis, none of the independent variables yielded significant results based on the results of the multivariate test. However, between-subject analysis shows that website design has a significant effect on the preference of reading on tablets, and there is a marginal interaction effect of website design and screen size on cognitive load.
Collections