Show simple item record

dc.contributor.advisorKartal, Mahmut
dc.contributor.authorSaygin, Eylem
dc.date.accessioned2020-12-10T09:31:23Z
dc.date.available2020-12-10T09:31:23Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235003
dc.description.abstractBu çalışmada, çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemlerinde biri olan temel bileşenler analizinin sağlık hizmetlerine bir uygulaması yapılmıştır.Uygulama örneğinde Mersin'deki bir Devlet Hastanesinde hastaların sağlık hizmetlerinden duydukları memnuniyet belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla bir anket hazırlanmış ve bu anket sonucu elde edilen veriler IBM SPSS Statiscits 23 paket programında analiz edilmiştir. Temel Bileşenler Analizi yöntemi ile faktör grupları oluşturulmuş değişken sayısı azaltılmıştır. Anket soruları ayakta hata ve yatan hastalar için ayrı ayrı düzenlenmiştir.Çalışmanın sonucunda ayakta hastalar için orijinal verileri üzerinden yapılan analizde 5 adet bileşen, standartlaştırılmış değişkenler üzerinden yapılan analizde 5 adet bileşen ve kovaryans metodu kullanılarak yapılan analizde 4 adet bileşen elde edilmiştir.Yatan hastalar için orijinal verileri üzerinden yapılan analizde 3 adet bileşen, standartlaştırılmış değişkenler üzerinden yapılan analizde 3 adet bileşen ve kovaryans metodu kullanılarak yapılan analizde 3 adet bileşen elde edilmiştir.
dc.description.abstractOn thisstudy, principalcomponentanalysis, one of thefundamentaltechniques of multivariatestatisticalanalysisapplied on healthcareservices.On thisapplicationexample, in thisapplicationexample, it has beentriedtodeterminedthelevel of satisfactionthepatients of a publichospitalfeeltotheirhealthcareservices. Inthisgoal, a surveywaspreparedandwiththeinformationaccuiredwiththeresult of thesurveyevaluatedbygettinganalized in the 23 package program of IBM SPSS Statistics. Withthebasiccomponentanalysismethod, variablenumbersreducedbycreatingfactorgroups.Surveyresults, arrangeddifferentlyforinpatientsandoutpatients.Withtheresult of thesurvey, analysismade on originaldataforoutpatientsyieldsfivecomponents, theanalysismade on standardizedvariablesfivecomponentsandwiththeanalysismadewithcovariancemethodfourcomponentsobtained.Forthesurvey mad eforinpatients, theanalysismade on original data threecomponents, theanalysismade on standardizedvariablesthreecomponentsandwiththeanalysismadewithcovariansmethodthreecomponentsobtained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık hizmetlerinden memnuniyeti etkileyen faktörlerin temel bileşenler analizi ile belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-18
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmState hospitals
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmMultivariate analysis techniques
dc.subject.ytmPrincipal components analysis
dc.identifier.yokid10215450
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525739
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineSayısal Yöntemler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess