Müzik eğitiminde materyal geliştirme
dc.contributor.advisor | Atak Yayla, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Dalmişli, Fatmagül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:25:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:25:50Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230464 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim okulları müzik dersinde materyal kullanımıylailgili durum tespitinde bulunarak, 4. Sınıflarda geleneksel öğretim yöntemiile materyallerle desteklenerek yapılan öğretim arasında oluşan farklılıklarıinceleyip, müzik derslerinde materyal kullanımının öğrencilerin müzikdersine karşı olan tutumlarına ve müzik başarısına etkisini ölçmekamacıyla yapılmıştır.Araştırmada genel tarama modeli ve deneysel yöntem kullanılmıştır.Araştırmanın örneklem gurubunu Denizli merkez Doğan DemircioğluEmsan İlköğretim Okulu 77 dördüncü sınıf öğrencisi ve Denizli ili merkezİlköğretim okullarında görev yapmakta olan 63 müzik öğretmenioluşturmaktadır.Öğrenciler ile yapılan uygulama süresi 6 haftadır. Araştırmaya deneygrubunda 37, kontrol grubunda 40 olmak üzere 77 öğrenci katkıdabulunmuştur. Araştırmacı tarafından deney grubuna sadece bu araştırmaiçin geliştirilen öğretim materyalleri kullanılarak; kontrol grubuna isegeleneksel müzik öğretim yöntemiyle müzik dersi verilmiştir. Araştırmanınbu bölümünde ön test-son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır.Denel işlemler sonucunda derslerde materyal kullanarak yapılanöğretimin, öğrencilerin müzik başarısı bakımından, geleneksel yöntemegöre daha etkili olduğunu, öğrencilerin müzik dersine karşı olantutumlarında da bir değişiklik olmadığını ortaya koymuştur.Araştırmada, problem durumunu açığa kavuşturmak üzere ilköğretimokulları müzik dersindeki materyal kullanımıyla ilgili durum tespitineihtiyaç duyulmuştur. Bu amaçla Denizli ili merkez İlköğretim okullarındagörev yapmakta olan 63 müzik öğretmeni tarafından anket cevaplanmışelde edilen veriler istatistiksel işlemlerle incelenmiştir. Buna göre;öğretmenlerin yaklaşık %90'ının, Materyal Geliştirmeyle ilgili hizmet içiseminerlere katılmadığı, org ve blok flütün müzik derslerinde öğretmenlertarafından kullanılan en yaygın çalgılar olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This case study identifying the material usage in Music lessons atPrimary schools- is conducted to measure the impacts of material usagein music lessons on the students' attitudes to music lessons and theirsuccess by analyzing the differences between the traditional teachingmethod and the method supported by materials in the 4th grades/In this study screening model and experimental method are used toobtain the data. The sample group of the study is consisted of 77 4thgrade students attending to Dogan Demircioglu Emsan Primary Schooland 63 music teachers working at primary schools in Denizli city center.The application period of the study with students is six weeks.Totally 77 students; 37 of whom are in the experimental group and 40 ofwhom are in the control group, contributed to the study. Music lessonsare given to experimental group by using educational materialsspecifically developed for this study; whereas they are given to thecontrol group by using the traditional training methods. In this part of thestudy, pre-test and post-test designs are used .The experimentalprocedures revealed that the education made using materials is moreeffective in terms of students' musical achievement rather than thetraditional method while they suggested that there is no change instudents' attitudes to music lessons.In the study, to shed light on the problem status, indicating thestatus is needed relevant to material usage in music lessons at Primaryschools. And with this aim, the questionnaires are replied by 63 musicteachers working at Primary schools in the center of Denizli and the dataobtained is analysed using statictical methods. As regards to the dataobtained; it is detected that approximately 90% of the teachers have notparticipated in inservice seminars related to Material Developmant andbesides keyboard and block flute are identified as the widely usedmaterials in music lessons by the teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik eğitiminde materyal geliştirme | |
dc.title.alternative | Material development in music education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 10076011 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 406985 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Bilim Dalı |