Search
Now showing items 1-10 of 57
Hizmet içi eğitimin örgütsel özdeşleşme ve işten ayrılma niyetine etkisi: Antalya`daki beş yıldızlı otel işletmeleri üzerine bir araştırma
(2019-02-19)
Dünyanın hızla gelişen teknolojisi bir yandan insan hayatını kolaylaştırırken bir yandan da insanların isteklerinin değişmesine neden olmaktadır. Turizm sektöründe insan emeğinin ön planda olması, otel işletmelerinde ...
Marka bağlılığının tüketici satın alma davranışları üzerine etkisi: X,Y,Z kuşaklarının karşılaştırmalı analizi
(2019-11-05)
Marka kavramı son yıllarda giderek önemi artan bir pazarlama bileşenidir. Marka sayesinde tüketiciler bir ürünü rakiplerinden kolayca ayırt edebilmektedir. Marka çeşitli sembollerden, isimlerden, şekillerden oluşur. ...
Online mağazaların web sayfalarına yönelik tüketici dikkat aktivasyonlarının ölçülmesi
(2019-09-20)
Teknolojinin gelişimi tüketici davranışı ölçmede ve anlamada daha nesnel veriler elde edilmesini sağlamaktadır. Göz izleme (Eye Tracking) teknolojisi tüketicilerin görsel davranışını anlamada kullanılmaktadır. Göz izleme, ...
Bir örgüt geliştirme unsuru olarak örgütsel öğrenme
(2019-07-05)
Günümüzde örgütlerin dinamik ve rekabetçi bir çevrede yaşamlarını sürdürebilmeleri, değişime uyum sağlama becerisine bağlıdır. Bu becerinin kazanılması ise, örgütlerin sürekli öğrenmeleri ve gelişmeleri ile mümkündür. Bu ...
Kuşaklar bağlamında marka aşkının marka sadakatine etkisi: Afyonkarahisar`da bir araştırma
(2019-10-10)
Markalara duygusal olarak kendilerini yakın hissedip müşterilerin bağlanmalarını sağlayan durum; marka aşkı olarak değerlendirilir. Yapılan akademik çalışmalar marka aşkının, güçlü duygusal sonuçlara neden olduğunu ve bunun ...
İşletmelerin mali ve mali olmayan verilerinin kredi derecelendirme notlarına etkisi: Afyonkarahisar`da örnek bir uygulama
(2019-09-26)
Sınırlı finansman kaynaklarının en etkin ve verimli şekilde kullandırılması için bankalar yeni kredi değerlendirme modelleri geliştirmekte, işletmelerin mali verilerinin yanında mali olmayan verilerini de inceleyerek, her ...
Tüketici satın alma davranışında marka menşei bilinci: Türkiye örneği
(2019-09-12)
Günümüzde ticaretin geldiği nokta geçmişe göre oldukça farklıdır. Dünyanın bir ucunda üretim yapan bir firmanın ürünlerini, dünyanın başka bir ucunda yaşayan bir tüketiciye satması ve ulaştırması mümkündür. Bu durum ...
Yeni bir trend olarak kişisel marka: Türkiye örneği
(2019-11-13)
Ticaretin tüm dünyada artması ile beraber marka kavramı da gerek literatürde gerekse günlük yaşamda önemi giderek artan bir kavram haline gelmiştir. Marka birbirleri ile benzer özellik gösteren ürünlerin ayırt edilebilmesi ...
KOBİ`lere yönelik devlet desteklerinden faydalanma ve memnuniyet algısı: Afyonkarahisar`da bir uygulama
(2019-10-13)
Bu çalışmanın temel amacına yönelik ilk adım; KOBİ'lerin, ülkemizdeki mevcut durumuna, önemine ve günümüzde karşılaştıkları temel problemlerin tespitine yönelik bilgi vermektir. Bu kapsamda ikinci adım; Afyonkarahisar'da ...
Üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerine göre kariyer planlaması: Akü öğrencileri üzerinde bir araştırma
(2019-10-08)
Girişimcilik ekonomik, sosyal, kültürel, teknolojik, psikolojik, kişilik özellikleri ve demografik unsurların birleşimidir. Ülkelerin ekonomik gelişimi insan kaynağının girişimcilik motivasyonuna ve girişimcilik ruhuna ...