2002-2015 yılları arasındaki tarih eğitimi-öğretimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Dervişoğlu, Fatih Mehmet | |
dc.contributor.author | Bay, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:04:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:04:48Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/223392 | |
dc.description.abstract | BAY, Elif, 2002-2015 Yılları Arasındaki Tarih Eğitimi-Öğretimi Alanında YapılanLisansüstü Tezlerin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, Sivas, 2018. Bu araştırmanın amacı, 2002-2015 yılları arasındaki tarih eğitimi-öğretimialanında yapılan lisansüstü tezlerin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmadatarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini 2002-2015 tarihleriarasındaki tarih eğitimi-öğretimine ilişkin 83 yüksek lisans tezi, 28 doktora tezioluşturmaktadır. Araştırmada tarih eğitimi-öğretimi alanında yapılan tezlerinkonularına, araştırma yöntemine, araştırma desenine, katılımcı türüne, veri toplamatekniklerine ve veri analiz tekniklerine göre dağılımları belirlenmiştir. Araştırmaverilerinin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen bulguların frekans veyüzdeleri Microsoft Excel 2010 programında hesaplanarak tablolar şeklindegösterilmiştir.Anahtar Sözcükler: Tarih eğitimi, Tarih öğretimi. | |
dc.description.abstract | BAY, Elif, The Analysis of the Graduate Theses in the Field of History EducationTeaching between the Years 2002-2015 According to Some Variables, Sivas, 2018.The aim of this study is to examine the postgraduate theses in the field ofhistory education-teaching between 2002 and 2015 according to some variables.Screening model was used in the research. The sample of the study consisted of 83master's theses and 28 doctoral theses on history education-teaching between 2002 and2015. In the research, distribution of the theses in the field of history education-teachingaccording to the subjects, research method, research design, participant type, datacollection techniques and data analysis techniques were determined. Descriptiveanalysis was used to analyze the research data. The frequency and percentages of thefindings are calculated as tables in Microsoft Excel 2010 program.Key Words: History education, History teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | 2002-2015 yılları arasındaki tarih eğitimi-öğretimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin bazı değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis of the graduate theses in the field of history education-teaching between the years 2002-2015 according to some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-01 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Theses | |
dc.subject.ytm | Postgraduation programs | |
dc.subject.ytm | Postgraduation thesises | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.identifier.yokid | 10148330 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 531871 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |