Doğan Kardeş Dergisi`nde yer alan metinlerin tür,içerik ve anlatım özelliklerinin çocuk eğitimi açısından incelenmesi (76-150.sayı)
dc.contributor.advisor | Özdemir, Orhan | |
dc.contributor.author | Yildirim, Haydar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:19:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:19:50Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221149 | |
dc.description.abstract | ÖZETDOĞAN KARDEŞ DERGİSİNDE YER ALAN METİNLERİN TÜR, İÇERİK VEANLATIM ÖZELLİKLERİNİN ÇOCUK EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ(76-150. SAYI)Haydar YILDIRIMYüksek Lisans Tezi, Türkçe Eğitimi Anabilim DalıTez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Orhan Özdemir2006-Sayfa:Bu araştırmamızda, Doğan Kardeş dergisindeki metinlerin tür, içerik ve anlatımözelliklerinin çocuk eğitimi açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel analiz metoduile yapılan araştırma, yedi bölümden oluşmaktadır. Bununla birlikte, araştırmanın yedibölümünde de dergideki metinlerin taşıdığı özelliklere göre çocukların bilişsel, duyuşsal,psiko-motor gelişimlerine ne derece katkıda bulunduğu yer yer açıklanmayaçalışılmaktadır.Araştırmanın birinci bölümü çocuk edebiyatı kavramı, Avrupa'da veTürkiye'de çocuk edebiyatının doğuşu, gelişim aşamaları, günümüzde çocuk edebiyatınındurumu, çocuk edebiyatı ile ilgili yapıtlar konularını kapsamaktadır.Araştırmanın ikinci bölümünde de çocuk dergileri ve çocuk dergilerinin çocukedebiyatı içindeki yeri konusu ele alınmaktadır.Üçüncü bölümde Türkiye'de çocuk dergiciliği çalışmalarının tarihi gelişimiincelenmektedir. Bu bölüm, Türkiye'de cumhuriyet öncesi ve cumhuriyet sonrasındagelişen çocuk dergiciliği çalışmaları olarak iki ana başlıkta incelenmektedir.Araştırmanın dördüncü bölümünde Doğan Kardeş dergisi ve derginin yayınilkeleri, dönemin diğer dergileri arasındaki yeri, dergide yer alan türler ve türlerin okuma -öğrenme süreçlerine katkısı, metinlerde öne çıkarılan ahlakû değerler konularıaçıklanmıştır.Beşinci bölümde de Doğan Kardeş dergisinin dili, anlatımı, biçimsel özelliklerive sürdürülen etkinlikler konusu ele alınmaktadır. Metinler, edebiyat ve çocukedebiyatındaki yerlerine göre değerlendirilmiş ve eğitim psikolojisi, çocuk gelişimiözelliklerine uygun olarak açıklanmış, örnekler sunulmuştur.Doğan Kardeş dergisi anlatım özellikleriyle çocuk eğitimi ve çocuk edebiyatıaçısından yaygınlaştırılarak yaşatılması gereken önemli bir dergi olmasından dolayı, yayınhayatına kaldığı yerden sürdürmesi ve tüm ilköğretim kurumlarına kaynak olarakgösterilmesi önerilebilir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTMASTER THESİSTHE ANALYSIS OF THE TYPE, CONTENT AND NARRATIVECHARACTERISTICS OF THE TEXTS IN DOĞAN KARDEŞ JOURNAL INTERMSOF CHILD EDUCATION(76-150. EDITION)Haydar YILDIRIMMaster Dissertation, Turkish Language TeachingSupervisor: Assistant Professor Orhan Özdemir2006-Page:The aim of this study is to analyze the type, content and narrativecharacteristics of the texts in Doğan Kardeş journal in terms of child education. The study,which was analyzed using the descriptive statistics, composes of seven parts. Besides, thestudy includes the explanations regarding the contribution of the text to children in termsof their cognitive, affective and psycho-motor development.The first part of the study includes the concept of children?s literature, rise ofchildren?s literature in Turkey and Europe and works related to children?s literatureThe second part of the study concerns the journals and their importance inchildren?s literature.The third part of the study deals with the studied concerning the journals forchildren and their historical development. This section is studied under two headings asbefore and past republic in Turkey.Beside, analyzing the general characteristics of journal of Doğan Kardeş, inchapter four, the publishing principles of this journal, position of this journal among otherjournals which have been published at the same period, literary included in this journal andtheir contributions to learning processes, and important moral values given in the textswere explained.In the fifth chapter, the language narration, structural features & activities usedin Doğan Kardeş journal are examined. Text are evaluated according to their importance inliterature & children literature. They are also stated apt to educational psychology andchild development features, and some examples are presented.Because Doğan Kardeş journal should survive by expanding children education &children literature, it can be offerred that it continues to be published & can be used as asource in primary education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Doğan Kardeş Dergisi`nde yer alan metinlerin tür,içerik ve anlatım özelliklerinin çocuk eğitimi açısından incelenmesi (76-150.sayı) | |
dc.title.alternative | The Analysis of the type, content and narrative characteristics of the texts in Doğan Kardeş journal interms of child education (76-150. edition) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 153382 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189132 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |