Işığın Barok sanatın gelişim süreci içerisindeki yeri ve işlevi
dc.contributor.advisor | Karayağız, Yalçın | |
dc.contributor.author | Kuruüzümcü, Riza | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:40:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:40:25Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218179 | |
dc.description.abstract | ÖZET (IŞIĞIN BAROK SANATIN GELİŞİM SÜRECİ İÇERSİNDEKİ YERİ VE İŞLEVİ) Metnin ilk bölümünde öncelikle ışığın fiziksel yapısı tanımlanmaya, bunun akabinde insan tarafından algılanma süreci, son olarak da bu algılama neticesinde oluşturulan fizikötesi anlamları düzeyinde bir çerçeveye oturtulmaya çalışıldı. Bu şekilde ifade edilen genel niteliğinin, sanat tarihi boyunca ne tür etkilere maruz kaldığının, ya da çeşitli düzeylerde ne tür değişimler geçirdiğinin analiz edilmesi, ilk bölümün genel yapısmı oluşturmuştur. İkinci bölümde ise, tarihsel dönüşüm süreci içersinde bir noktaya odaklanıldı ve Barok dönem sanatı içersinde ışık kullanımının üslupsal özellikleri kaygı edinildi. Bunun için öncelikle Barok resim sanatının genel nitelikleri, dünyayı farklı kavrayış biçimlerinden olan gölgesel ve çizgisel üsluplar ayırımı gözetilerek, Rönesans dönemiyle de kıyaslanmak suretiyle ortaya kondu. Sonrasında Barok dönemin yapısının -siyasal, ekonomik ve kültürel bağlamlarda- genel olarak ve takiben bölgesel olarak incelenmesinin ardından dönemin resim sanatında ışığın kullanımının üslupsal analizinin yapılması, bölümün içeriğini oluşturdu. Üçüncü bölümde, gerek Baroğun başlattığı daha çok optik izlenime dayalı, dünyayı faklı bir gözle algılayış sürecinin, gerekse de ışığın kendisinin sanat tarihi içersindeki izlerinin günümüze değin sürülmesini içeren bir inceleme yapıldı. Dördüncü ve son bölümde ise, tüm bu incelemeler ışığında Barok resmin, ve özelikle bu üsluptaki ışık kullanımının kendi resmimdeki karşılığı ortaya konulmaya çalışıldı. | |
dc.description.abstract | VI SUMMARY (THE MEANING AND THE FUNCTION OF THE LIGHT WITHIN THE DEVELOPMENT OF BAROQUE ART) In the first part of the text, the physical characteristic of the light has been tried to examined, then its perception by the human beings, and at last the matephysical meaning of it tried to be framed on these basis. The general characteristics of the light which have been analysed under this base, formed the content of this part by identifying the affects and the different levels of changes during the history of art. In the second part, it has been focused on a point within the history of Art; and the usage style of light in the Baroque has been identified. For this purpose, the general characteristics of the Baroque art, by taking into consideration comparing with Renaissance; have been analysed. After that first the general and then local analysis of the Baroque has been done under the political, economical and cultural basis. The analysis of the usage of the light in the Baroque painting formed the content of this part. In the third part, a different perception style to the world which has been started by Baroque, also the foot prints of the light within the history of art have been examined. The fourth and the last part, under the basis of former examinations, shows the affects of the usage of Baroque light in my paintings. 'EC ¥Ü&S EKÖG R ET IM h ü k <j ;~-u DOKÜMANTASYON MERKEZİ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Işığın Barok sanatın gelişim süreci içerisindeki yeri ve işlevi | |
dc.title.alternative | The Meaning and the function of the light within the development of barogue art | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Baroque art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Light | |
dc.identifier.yokid | 102358 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 99855 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |