Improved rehandling strategies for container retrieval process
dc.contributor.advisor | Ünlüyurt, Tonguç | |
dc.contributor.author | Aydin, Cenk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:58Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217877 | |
dc.description.abstract | Ülkeler arası ticari engellerin kalkmasıyla uluslar arası ticaretin hacmi büyük ölçüdearttı. Buna parallel olarak dayanıklı olmalası ve taşıma ile eleçleme süreçlerinde esneğisayesinde deniz yoluyla taşımacılıkta konteynır kullanımı da önemli miktarda arttı.Konteynırların kullanımı 50'lilerin ortalarında başlayıp dünyaya hızlıca yayıldı.Konteynır gemileri ile konteynır terminallerinin sayı ve kapasitelerinde de hızlı bir artışolmuştur. Sadece 90'larda konteynır kullanımında 2.5 katlık bir artış gözlemlenmiştir. Bugünkonteynır terminallerinde 5000-6000 konteynır kapasiteli gemilere hizmet verilebiliyor. Bugemilerinin sayıları ile büyüklükleri her geçen gün artması terminal operasyonlarında etkinlikve verimliliği ön planda tutuyor. Bunedenle terminaller yöneylem araştırmaları içinmükemmel bir ortam oluşturuyor.Bu çalışmada alt derecede opereasyonel bir problem olan depolanan konteynırlarınalımlarında eleçleme sürecini ele aldık. Ve temel performans kriteri olarak eleçlenenkonteynır sayısı ve vincin kat ettiği mesafenin minimize edilmesine odaklandık. Probleminoptimalini dallan sınırla algoritmasıyla çözüldük ve alternatif sezgisel yöntemler önerdik.Bunun dışında problemin çözümü için yeni bir fikir olan temizleme hareketlerini tanımlayıpformulize ettik. | |
dc.description.abstract | Breakdown of trade barriers among countries exploded the volume of internationaltrade. Consequently, amount of bulk cargo carried in containers and transported over seasexploded due to flexibility, reliability and easy handling. Containerization started in mid-fifties and spread all around the world. Number and capacities of containerships as well ascontainer terminals have increased considerably. Only in the 90?s usage of containers hasincreased 2.5 times. So efficiency in container terminals has become a major problem. Todaycontainer terminals serve ships that can carry 5000-6000 containers. Number of ships to beserved and containers to be handled increase day by day. So efficiency during operations hasbecome the key point, thus container terminals become perfect places for Operations Researchapplications.In this work we deal with a low level operational problem in container terminals.Basically efficient retrieval of containers from their stacks is considered. We try to minimizenumber of container relocations and total distance traveled by the crane. Problem is solvedoptimally using branch and bound based procedure and alternative heuristics that give nearoptimal solutions are proposed. In addition, a new concept to further optimize the retrievaloperation is introduced, formulated and tested. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Improved rehandling strategies for container retrieval process | |
dc.title.alternative | Konteynır alım sürecinde gelişmiş eleçleme stratejileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-04 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 156723 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 181993 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |