Fagotun tanımı, mekanik gelişimi, orkestra içindeki kullanımı: Camille Saint-Saens, Etienne OZi ve Eugene Bozza`nın hayatları ve eserleri
dc.contributor.advisor | Tarakçı, Sezai | |
dc.contributor.author | Yalçin, Kaan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:38Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217796 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET Bu metinde fagotun mekanik gelişimi,varolduğu dönemler içinde uğradığı değişiklikler,bunun müziğe nasıl yansıdığı konularının bütünlüklü olarak ele alınması ve resital programı içerisinde eserleri yer alan Camille Saint-Saens,Etienne Ozi ve Eugene Bozza'mn hayatları ve müzik tarihindeki yerlerinin Öneminin ele alınması amacı güdüldü. Yukarıda adı geçen bestecilerin fagot için yazdıkları eserler aynı zamanda resital programı içerisinde yer almaktadır.Bu eserleri bütün yönleriyle yorumlayabilmek için, her bestelendiği dönem içinde bütün yönleriyle ele almak gerekir.Bu amaçla fagotu tarihsel gelişimi içinde görmemiz ve her yorumlanan eseri bu bütünlük içinde yorumlamamız doğru olur.Resital programı içinde adı geçen bestecilerle hazırlanan bu metinde,bestecilerin müzik tarihindeki yeri ve önemi üzerinde durulur.Bu bestecilerin yapıtlarım yorumlamamızda bize yardımcı olur. Özellikle fagot eğitiminde yol gösterici olabilecek bu çalışma,daha çok fagotu çalgı olarak gelişimi içinde ele alarak müzik edebiyatındaki yerini belirler. | |
dc.description.abstract | SUMMARY As well as the mechanical evolution of the basson, the technical progress in its aitials and its direct effect to the musicals compositions, this text contains a comprising rmation about certain composers like Camille Saint-Saens, Etienne Ozi and Eugene Bozza their significance in the music history. The works composed by the composers mentioned above are included in this writers $on recital. The writer believes that the works must be closely analysed within their true lities which they held in the period they are composed in order to achieve a satisfying rpretation. This is why we need to know the instrument in its historical perspective. By the ) of this perspective, the evaluation and the interpretation of the works we perform Dmes more appropriate and easier. Consequently, this study which regards the basson in its orical development can mostly be benefited by the instructors of the instrument. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Fagotun tanımı, mekanik gelişimi, orkestra içindeki kullanımı: Camille Saint-Saens, Etienne OZi ve Eugene Bozza`nın hayatları ve eserleri | |
dc.title.alternative | The structure, the mechanical evolution of the basson and use in the orchestra: Lives and works of Camille Saint-Saens, Etienne Ozi and Eugene Bozza | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 187787 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 165317 | |
dc.description.pages | 32 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |