İmgenin fotoğraftan pentüre yansımasına bir bakış
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET Fotoğraf makinesinin temellerini bir ressam, Leonardo da Vinci, Camera Obscura'sıyla atmıştır. 1839'da Daguerre'in `Daguerrotype`i icat etmesiyle beraber resim sanatına kolaylıklar ve yeni açılımlar, dolayısıyla yeni görme biçimleri, gelmiştir. Diğer yandan da bu yeni görüntü kaydetme aygıtı, resmin işlevlerini sahiplenmeye başlamış, başlangıcından bugüne bu iki disiplin arasındaki rekabet böylece başlamıştır. Fotoğraf, imgelerin herkese ulaşmasını, her isteyenin kendi portresine sahip olmasını, ünlü ressamlara ait resimlerin dahi bir çok insan tarafından tanınmasını sağlamıştır. Bu arada fotoğraf resmin `birebir kopyalama` görevini devralmış ve resmin alanlarının genişlemesine katkıda bulunmuştur. Daha sonra fotoğraf da kendi alanını genişletmiş, böylece `belgelemek ve kopyalamaktan` daha fazla, o da artık resim ve heykelin arayışlarına ortak olmuş, kendi başına bir `sanatsal disiplin` haline gelmiştir. Resim fotoğraftan çok fazla yararlanmıştır- ve hala yararlanır, fakat fotoğrafın resimden yararlandığı çok az belgelenmiştir. Fotoğraf imgesi, resim yüzeyine geçerken -amaca bağlı olarak- anlam değiştirir, biçimsel bozulmalarla ve yorumlarla resmin hizmetine girer. ANAHTAR KELİMELER: İmge, Fotoğrafik İmge, Resimsel İmge, Reprodüksiyon, Camera Obscura. vn SUMMARY The foundation of the camera was laid by a painter; Leonardo da Vinci with his `Camera Obscura`. in 1839 the invention of `Daguerrotype` by Daguerre has faciliated and recovered art as means of painting through new annotations, comments. By this way; new forms of vision has occured. On the other side, this new vision recording machine has begun to own the functions of psintings. So, the emulation of these two disciplines reached from the beginning till today. The camera has supported transferring images to everyone, making people have their self-portraits and being the paintings of the famous painters be known by many people. By time the camera improved its own area, then becoming something more than just `recording and documenting`, became a partner of painting and sculpture in the way of searching on arts. Painting has seriously profitted on art and still does, but it is rarely documented that the photography used the arts sources. The photographic image, when transferring to the painting surface; due to its goal, changes its meaning and serves painting by both formal and contential deformations rather than its original stuff. KEYWORDS: image, Photographic image, Art image, Reproduction, Camera Obscura.
Collections