`Solist ve orkestra için süit` ile A.Adnan Saygun`un `Yunus Emre Oratoryosu``nun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada A. Adnan Saygun Yunus Emre Oratoryosu'nun üslup özellikleri belirleniyor. Bu belirlemelerin yol göstericiliğinde özgün bir beste örneği veriliyor. Araştırma armoni, kontrpuan, tema, biçim, ritim, dizi, makam ve prozodi analizlerinden giderek yapılıyor. Dize bölümlerinin hece sayılan; şiirlerin vurgu yerleri ile bu şiirlerin bestelenmedeki vurgu yerleri; temaların ritmik ve ezgisel dönüşümleri; tablolarla belirtilen biçim yapıları karşılaştırmalı olarak gösteriliyor. Bestecinin gerek çok seslilik gerek müziğin öbür öğeleri bakımından müzik tarihinin tüm çağlarında görülen ana özelliklerden giderek ulaştığı özgün müzik sanatı sentezi ortaya konuyor. ANAHTAR KELİMELER : biçim, armoni, kontrpuan, ritim, dizi, makam, prozodi. III In this study, the style characteristics of A. Adnan Saygun's Yunus Emre Oratorio are identified. An authentic piece of music is composed in guidance of this identification. The research is based on the analysis of harmony, counterpoint, theme, form, rhythm, scale, makam and prosody. The syllabic numbers of verse sections, syllabic accent of poem and syllabic accent of poem in composition, rhythmic and melodical conversions of themes and the structures of form that are displayed in tables are signified comperatively. The synthesis of authentic art of music is presented, which the composer has attained via both the poliphony and via the fundamental properties with regard to other musical elements observed in all ages of musical history. KEY WORDS : form, harmony, counterpoint, rhythm, scale, makam, prosody. IV
Collections