Distribution planning of bulk lubricants at an energy company
dc.contributor.advisor | Çatay, Bülent | |
dc.contributor.author | Uzar, Muhammed Furkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:20Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217481 | |
dc.description.abstract | Bu tezde Türkiye'de faaliyet gösteren bir enerji firmasının madeni yağ dağıtımı planlaması problemi ele alınmıştır. Problem temel olarak birden çok ürünlü, birden çok dönemli, heterojen yapılı araç filosuna sahip bir yönetim problemi olarak, araçların rota maliyetlerinin enküçüklenerek araçların müşterilere atanması ve araç rotalarının kararlaştırılması karalarını içermektedir. Problemin çözümü için 0-1 karışık tamsayılı doğrusal programlama modeli geliştirilmiştir. Bu modelin gerçek verilerle çözümü yeterli zamanda sağlanamadığından tezde iki ayrı sezgisel yaklaşım önerilmiş ve gerçek verilerle denenmiştir. İlk yaklaşım doğrusal programlama gevşetmesine dayanırken ikincisi ise eşik değere bağlı çalışan bir sezgisel yöntemdir. Bu yöntemim iki farklı uygulaması önerilmiştir: birincisi uzaklık öncelikli iken ikincisi termin tarihi önceliğine sahiptir. Sayısal sonuçlar eşik değere bağlı yöntemin iyi sonuçlar verdiğini göstermiştir. | |
dc.description.abstract | We address the distribution planning problem of bulk lubricants at an energy company operating in Turkey. The problem is a multi-product, multi-period, heterogeneous fleet management problem that involves the assignment of customer orders and routing of tank trucks by minimizing the routing costs. To solve this problem we develop a 0-1 mixed-integer linear programming model. Since the problem is intractable for real world data we propose two heuristic approaches and discuss their performances. The first approach is a linear programming relaxation-based algorithm while the second is a threshold accepting heuristic. We propose two variants of this heuristic, the first uses the distance priority whereas the second has a due date priority. The numerical results show that both threshold-accepting heuristics have competitive performance. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Distribution planning of bulk lubricants at an energy company | |
dc.title.alternative | Bir enerji şirketinde madeni yağ dağıtımı planlaması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distribution planning | |
dc.subject.ytm | Heuristic methods | |
dc.identifier.yokid | 347203 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 259003 | |
dc.description.pages | 38 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |