Hegel`in Tinin Fenomenolojisi eserinde düşünmenin başlangıcı problemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma modern felsefenin doruk noktalarından birisini temsil eden Georg Wilhelm Friedrich Hegel'in Tinin Fenomenolojisi adlı eserini, tüm felsefe tarihinin en önemli problemlerinden birisi olan düşünmenin başlangıcı problemi bağlamında incelemeyi hedeflemektedir. Bu yolla, hem Hegel'in çağdaşları ile olan felsefi diyaloğunun açıklanması hem de onun düşünme eylemine dair görüşlerinin töz, özne, nesne, sistem, imgelem, uzay-zaman, dil, temsil, refleksiyon mefhumları bağlamında araştırılması amaçlanmaktadır. Bu çalışmada ilk olarak, düşünmenin başlangıcına dair soruların felsefi önemi vurgulanmış ve Tinin Fenomenolojisi'nin yorumlanma tarzları betimlenmiştir. Hegel'in Tinin Fenomenolojisi'ndeki temel amacının ve onun kitabının nasıl okunması gerektiğinin bir izahı gerçekleştirilmiş ve Hegel'in temel bazı kavramları üzerinde durulmuştur. İkinci olarak, filozofun farklı metinlerinde imgelem ve dile dair düşünceleri araştırılmış ve bir semiyoloji teorisi oluşturulmuştur. Bu sayede düşünme eyleminin imajinatif ve dilsel mahiyetleri incelenmiştir. Üçüncü olarak ise, oluşturulan semiyoloji teorisinin Tinin Fenomenolojisi içindeki işlevi ve düşünme devinimi içindeki özel önemi vurgulanmıştır. Tinin Fenomenolojisi'nin çeşitli bölümleri mercek altına alınmış ve bilincin imajinatif devinimi ortaya çıkarılmıştır. İmgelemin deviniminin ortadan kaldırıldığı sondan bir önceki bölüm üzerinde durulmuş ve bilincin mutlak aşamasına geçilmesi üzerine düşünülmüştür. Bu geçiş sayesinde de, düşünmenin bir başlangıcının olup olmadığı sorusu gündeme getirilmiştir. Tüm çalışmadan elde edilen veriler ışığında, son olarak, çalışmanın temel sorusu üzerine düşünülmüş ve Hegel'in tarif ettiği düşünme eyleminin döngüsel olduğu ve bir başlangıcın mümkün olmadığı sonucuna varılmıştır. Düşünmenin başlangıcına dair soruşturma, bu çalışmada, daima imgelemin devinimi temelinde açıklanmaya çalışılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Töz, Özne, Nesne, Sistem, İmgelem, İmge, Sembol, Dil, Semiyoloji, İşaret, Temsil, Refleksiyon, Deneyim, Mutlak, Öz, Epistemoloji, Ontoloji, Gerekçelendirme, Eminlik, İnanç, Akıl, Zihin, İçselleştirme, Dışsallaştırma, Ortadan Kaldırma, Uzay, Zaman, Tarih This study aims to examine the thoughts of Georg Wilhelm Friedrich Hegel who represents one of the peak points of modern philosophy, and his Phenomenology of Spirit in the context of the problem of the beginning of thinking which is one of the most important problems in the history of philosophy. In this way, this study intends both to explain Hegel's intellectual relation with his contemporaries and to investigate his views on the beginning or starting point of thinking in respect to some notions such as substance, subject, object, system, imagination, space-time, language, representation, reflexion. In this study, firstly, philosophical significance of the questions on the beginning of thinking was emphasized and then the ways of interpretation about Phenomenology of Spirit were described. A description of the main purpose of Hegel's Phenomenology of Spirit is made and how to read his book is explained and some basic concepts of Hegel were emphasized. Secondly, the philosopher's ideas on imagination and language were explored in different texts, and a theory of semiology was created. Thus, the imaginative and linguistic aspects of the act of thinking were examined. Thirdly, the peculiar importance of the theory of semiology in the Phenomenology of Spirit and its peculiar importance in the act of thinking was emphasized. Various parts of the Phenomenology of Spirit have been examined and the imaginative movement of consciousness has been revealed. The penultimate chapter in which imaginative movement is sublated was examined and transition to the absolute moment of consciousness was thought. With this transition, at the same time, the question of whether there is a beginning of thinking or not has been brought into question. In the light of the data obtained from the whole study, the main question of the study was considered and then it was deduced that the act of thinking described by Hegel is circular and that a beginning or a starting point for thinking is not possible. The investigation of the beginning of thinking has always been tried to be explained on the basis of the movement of imagination in this study. KEYWORDS: Substance, Subject, Object, System, Imagination, Image, Symbol, Sign, Language, Semiology, Representation, Reflexion, Experience, Absolute, Essence, Epistemology, Ontology, Justification, Certainty, Faith, Reason, Mind, Internalization, Externalization, Sublating, Space, Time, History
Collections