Ağır ticari araçlarda el freni devresinin elektriksel ve pnömatik sinyal ile birlikte kontrolü
dc.contributor.advisor | Kırcı, Pınar | |
dc.contributor.author | Günyeli, Tunahan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:08:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:08:01Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213979 | |
dc.description.abstract | Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte mevcut konseptlerde değişmeler yaşanmış ve disiplinler arası etkileşimler zamanla artmıştır. Disiplinler arası etkileşimin artmasıyla birlikte sistemlerdeki mevcut konseptlerin geliştirilmesi kaçınılmaz olmuştur. Tez konusu olarak seçilen bu çalışmada otomotiv sektöründe kullanım alanı olan hava sistemlerindeki mevcut konseptin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada hedef olarak seçilen ağır ticari araçlarda mevcut hava sistemlerinin elektrikli el freni sistemine entegre edilip elektrik hattında meydana gelecek hata durumlarında hava sistemi devreye girerek hedeflenen frenlemenin sağlanması amaçlanmıştır. Bu kapsamda araçlarda bulunan el freni sisteminin pnömatik sistemlerle birlikte kullanılması sağlanarak el freni sisteminin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Faydalı model olarak iki işlevi de barındıran elektro-pnömatik el freni geliştirilmiştir.Bu çalışmada ağır vasıta ticari araçlarda bulunan park freni sisteminin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ağır ticari araçlarda kullanılan hava sistemindeki basıncın etkisinden dolayı gerçekleştirilen el freni sistemi, arıza durumlarında tek yönlü kontrol olmasından dolayı olumsuz sonuçlara sebebiyet verebilmektedir. Elektrikli el freni ile park pozisyonu sağlanan araçlarda çift yönlü kontrolün olması ve güvenli alanda kalabilmeyi sağlayabilmek için hava sistemlerinde oluşturulan fren sistemi ile birleştirilerek elektrikli fren ve basınçlı frenin birlikte kullanılarak tek tuşlu el freni sistemi prototipi hedeflenmiştir. Sistemin geliştirilmesi, iyileştirilmesi ile güvenli sürüşler sağlanacaktır. Bu tez çalışmasında havalı fren sistemleri ile elektrikli park sistemi birleştirilmiş gelecekte de geliştirilmesi ve gerekli testleri sağladığı takdirde araçlarda uygulanması öngörülmüştür. Ayrıca tedarikçi firmalar için de bir temel oluşturacak ve geliştirilmesi ile yeni sistemin uygulamaya geçilmesi sağlanabilecektir | |
dc.description.abstract | This study is focused on developing control of handbrake by using electric and pneumatic signals together in heavy commercial vehicles look like bus, tractor-trailer and trucks at air brake system.Today, as technology development increases, changes in existing and interdisciplinary interaction qualities have also increased. By enlarging the interdisciplinary interaction effect, the further development of existing concepts is became very essential. In this research study with the subject of the thesis it is aimed to develop the current concept in the air systems which are used in the automotive sector and further development concept for the existing concept was developed. In this study, it is aimed to integrate the existing air systems into the electric parking brake system and to provide the targeted braking by activating the air system in case of failure in the power line in heavy-duty commercial vehicles.it was aimed to develop the handbrake system by using the handbrake system in the vehicles together with the pneumatic systems to achieve targeted braking which is triggered in the electric parking brake system.Because of the effect of the pressure in the air system used in heavy commercial vehicles, the parking brake system can cause negative results due to the one-way control in case of malfunctions. One-button hand brake system prototype is targeted by combining electric brake and pressure brake in combination with the brake system created in the air systems in order to have two-way control in the vehicles provided with parking position with electric parking brake and to stay in the safe area. In Addition System development, improvement and safe driving will be ensured. In this thesis, air brake systems and electric parking system have been combined and it is foreseen in order to be developed in future and to be applied to the vehicles if necessary tests are provided. In addition, it will provide a basis for the supplier companies and it will be possible to implement and develop the new system. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | Ağır ticari araçlarda el freni devresinin elektriksel ve pnömatik sinyal ile birlikte kontrolü | |
dc.title.alternative | Control of handbrake by usi̇ng electri̇c and pneumati̇c si̇gnals together i̇n heavy commerci̇al vehi̇cles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-18 | |
dc.contributor.department | Mühendislik Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10305668 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA | |
dc.identifier.thesisid | 595530 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Mühendislik Bilimleri Bilim Dalı |