Show simple item record

dc.contributor.advisorAktalay, Cenk
dc.contributor.authorÇevikkol, Sertaç
dc.date.accessioned2020-12-10T07:01:53Z
dc.date.available2020-12-10T07:01:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213816
dc.description.abstractBu çalişmada İtalyan besteci Antonio Vivaldi`nin Do Majör,RV 472 Fagot Konçertosu ve Mi Minör,RV 484 Fagot Konçertosu incelenmiş;fagotun özelliklerine ve tarihçesine,ardından da bestecinin bulunduğu döneme kısaca değinildikten sonra,bahsi geçen eserlerin analizleri yapılarak,bunlara bağlı çıkarımlar yapılmiştir.Sırasıyla; ilk olarak fagotun tarihsel gelişimi, Vivaldi'nin müziğindeki yeri ve bumüziklerin günümüzdeki önemli icracılarına değinilmiştir. Ardından Barok Müziğin tarihseliçeriği kısaca aktarılıp, bu müziğin günümüze nasıl geldiğinden ve günümüzdeki icraşekillerinden bahsedilmiştir. Sonrasında Antonio Vivaldi'nin hayatı özetlenerek, müzik stilihakkında önemli noktalara değinilmiş ve son olarak da dönemin konçerto yapısı ileVivaldi'nin, konçertolarındaki programlı müziklerin kullanımı ele alınarak, Do Majör FagotKonçertosu ve Mi Minör Fagot Konçertosu'nun analizleri bu bilgiler ışığındagerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, Bassoon Concerto in C Major, RV 472 and Bassoon Concerto in EMinor, RV 484 by Italian composer Antonio Vivaldi were investigated. After thecharacteristics of the Bassoon and its history was shortly mentioned, an outline of the BaroqueEra, in which Vivaldi has lived was given. After that, aforementioned works were analyzedand deductions were made.Respectively; first, the development of bassoon, it's place in Vivaldi's music and fewof the most important performers of the bassoon were addressed. Secondly, brief historicalinformation about the Baroque Era was given and then how this music have reached todaytogether with its contemporary performance practices were mentioned. Thirdly, AntonioVivaldi's biography was outlined and important points about his musical style was given.After that, the structure of the concerto form of the Baroque Era and Vivaldi's application ofprogrammatic music to his concertos was examined. Finally, In the light of this information,analysis of bassoon concertos C Major, RV 472 and E Minor, RV 484 were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleAntonio Vivaldi`nin Do Majör ve Mi Minör Fagot Koncertoları`nın müzikal analizleri ve fagot repertuvarına katkısı
dc.title.alternativeMusical analysis of Antonio Vivaldi`s c Major and E Minor Bassoon Concertos and their contributions to the bassoon repertorie
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-16
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10292981
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594662
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineÜflemeli ve Vurmalı Çalgılar Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess