Antonio Vivaldi`nin Do Majör ve Mi Minör Fagot Koncertoları`nın müzikal analizleri ve fagot repertuvarına katkısı
dc.contributor.advisor | Aktalay, Cenk | |
dc.contributor.author | Çevikkol, Sertaç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:01:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:01:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213816 | |
dc.description.abstract | Bu çalişmada İtalyan besteci Antonio Vivaldi`nin Do Majör,RV 472 Fagot Konçertosu ve Mi Minör,RV 484 Fagot Konçertosu incelenmiş;fagotun özelliklerine ve tarihçesine,ardından da bestecinin bulunduğu döneme kısaca değinildikten sonra,bahsi geçen eserlerin analizleri yapılarak,bunlara bağlı çıkarımlar yapılmiştir.Sırasıyla; ilk olarak fagotun tarihsel gelişimi, Vivaldi'nin müziğindeki yeri ve bumüziklerin günümüzdeki önemli icracılarına değinilmiştir. Ardından Barok Müziğin tarihseliçeriği kısaca aktarılıp, bu müziğin günümüze nasıl geldiğinden ve günümüzdeki icraşekillerinden bahsedilmiştir. Sonrasında Antonio Vivaldi'nin hayatı özetlenerek, müzik stilihakkında önemli noktalara değinilmiş ve son olarak da dönemin konçerto yapısı ileVivaldi'nin, konçertolarındaki programlı müziklerin kullanımı ele alınarak, Do Majör FagotKonçertosu ve Mi Minör Fagot Konçertosu'nun analizleri bu bilgiler ışığındagerçekleştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, Bassoon Concerto in C Major, RV 472 and Bassoon Concerto in EMinor, RV 484 by Italian composer Antonio Vivaldi were investigated. After thecharacteristics of the Bassoon and its history was shortly mentioned, an outline of the BaroqueEra, in which Vivaldi has lived was given. After that, aforementioned works were analyzedand deductions were made.Respectively; first, the development of bassoon, it's place in Vivaldi's music and fewof the most important performers of the bassoon were addressed. Secondly, brief historicalinformation about the Baroque Era was given and then how this music have reached todaytogether with its contemporary performance practices were mentioned. Thirdly, AntonioVivaldi's biography was outlined and important points about his musical style was given.After that, the structure of the concerto form of the Baroque Era and Vivaldi's application ofprogrammatic music to his concertos was examined. Finally, In the light of this information,analysis of bassoon concertos C Major, RV 472 and E Minor, RV 484 were made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Antonio Vivaldi`nin Do Majör ve Mi Minör Fagot Koncertoları`nın müzikal analizleri ve fagot repertuvarına katkısı | |
dc.title.alternative | Musical analysis of Antonio Vivaldi`s c Major and E Minor Bassoon Concertos and their contributions to the bassoon repertorie | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-16 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10292981 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594662 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Sanat Dalı |