Show simple item record

dc.contributor.advisorGözübüyük, Remzi
dc.contributor.authorBozer, Afife Çağla
dc.date.accessioned2020-12-10T06:49:51Z
dc.date.available2020-12-10T06:49:51Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213560
dc.description.abstractKişilerarası sosyal ağların oluşumunda rol oynayan dinamikler örgütsel ağlar yazınında üzerinde bir çok çalışma yapılan bir konu olmuştur. Özellikle, farklı alanlardan birbirinden farklı yetkinliklere sahip birçok uzmanı bir araya getiren ve partner seçimi çok sık yapılan proje örgütlerinde bu konu özel önem taşımaktadır. Proje sahipleri birlikte çalışacakları kişilere karar verirken örgütsel öğrenme anahtar bir tema olarak karşımıza çıkmaktadır. Örgütsel öğrenme yazını, karar vericinin çıktıları gözlemlemesi, yorumlaması, arzu edilen sonuçlara sebep olan aktiviteleri tekrarlaması ve istenmeyen sonuçlara yol açan aktivitelerden kaçınması üzerine kuruludur. Bununla birlikte, proje örgütlerinde karar vericilerin hangi şartlar altında istenmeyen sonuçlar elde ettikleri iş ortakları ile ilişkilerine başarısızlığa rağmen devam ettikleri konusu yeterince aydınlatılmamıştır. Bu çalışma proje örgütlerinde başarısızlığın iş ortaklığını sürdürme üzerindeki etkilerini incelemektedir. Çalışmada ayrıca bu ilişkiyi kuvvetlendiren ya da zayıflatan aracı değişkenler de önerilmektedir. 2007 ve 2016 yılları arasında çekilen 495 Türk dizisine ait 3,954 farklı ikili ilişki lojistik regresyon yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar başarısızlığın ilişkilerin yenilenme olasılığını düşürdüğünü, ikililerin proje öncesi birlikte çalışma sıklıklarının bu ilişkiyi zayıflattığını göstermektedir. Sektörde yaşanan belirsizlik, proje çalışanlarının şöhreti, önceki ilişkilerin performansı ve en son proje üzerinden geçen süre gibi önerilen diğer aracı değişkenlerin etkisi yordanmamıştır. Sonuçlar örgütsel ağ teorisi, örgütsel öğrenme ve proje örgütleri yazınlarına etkileri göz önüne alınarak yorumlanmıştır.
dc.description.abstractExplaining the dynamics behind creation of interpersonal networks has been the focus of attention of considerable amount of research in networks literature. Specifically, for project based organizations, this theme is especially important as these type of organizations bring together specialists with different competencies to work as a team, and partner selection is quite frequent and vital. While the project entrepreneurs decide on their partners, performance-outcome learning is one key dimension. Organizational learning literature builds on the premise that the decision maker observes outcomes, interprets them, and repeats activities that generated favorable outcomes and avoids activities with unfavorable ones. The question of under which conditions decision makers of project based organizations choose to renew their existing ties when the past relationship resulted in failure is unexplored. I investigated the direct effect of failure on the propensity to repeat collaborations also proposing moderators that either attenuate or amplify this relationship. Moderated logistic regression models are used to analyze 3,954 dyadic relationships from 495 Turkish TV series produced between 2007 and 2016. The results suggest that failure leads to lower propensity to repeat collaborations and this relationship is moderated by the depth of the relationship between project partners. The remaining moderators of market uncertainty, reputation of project partners, level of prior performance and the time passed after the most recent collaboration were not supported. I discuss the implications of this study on networks, PBOs and organizational learning literatures.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePARTNER SELECTION FOLLOWING A FAILURE(AN ANALYSIS OF TURKISH TV SERIES INDUSTRY, 2007-2016)
dc.title.alternativeBAŞARISIZLIK SONRASI PARTNER SEÇİMİ(TÜRK TELEVİZYON DİZİSİ SEKTÖRÜNÜN ANALİZİ, 2007-2016)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10301651
dc.publisher.instituteYönetim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess