Show simple item record

dc.contributor.advisorErhan, İlhan
dc.contributor.authorÜnsal, Hizir Tengüz
dc.date.accessioned2020-12-09T13:03:29Z
dc.date.available2020-12-09T13:03:29Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/213237
dc.description.abstractBu çalışma endüstri ürünleri tasarımında kullanıcı gereksinimlerinin belirlediği trendleri (eğlimleri) ve bu trendlere kaynak oluşturan etkenleri araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın birinci bölümde: kullanıcı gereksinimi ve eğilim-ürün olgusu, kültürel içerikten kaynaklanmasından dolayı süreklilik göstermesi, toplumsal kültürel değişim ve teknolojik gelişim etmenlerinin ürün eğilimleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. İkinci bölümde, sosyal varlık olarak bireyin gereksinimleri üzerinde etkili olan sosyal psikolojik ve kültürel faktörler incelenmiş, bu faktörlerin toplumsal iletişim ortamında kullanıcı gereksinimleri üzerindeki etkileri güncel ürün eğilimleri üzerinden analiz edilmiştir. Üçüncü bölümde literatürde yer alan belli başlı ürün eğilimleri ve bu ürün eğilimlerine kaynak oluşturan sosyal kültürel faktörler incelenmiştir. Araştırmanın son bölümünde ise; bu çalışmadan elde edilmiş bulgular sergilenmiştir. Ürün tasarımında trend olgusunun kullanıcı gereksinimleri üzerindeki etkileri belirlenmiş, trend/eğilim-ürünlerin sosyal kültürel iletişim ortamda simge taşıyıcısı olduğu, pratik işlevsel kullanım değerlerini aşan bir sembolizm çerçevesinde algılandığı ve kitle iletişim ortamında iletişim kanalı oluşturduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis research aims to search the trends in industrial design that are conditioned by the user's needs and the factors effects of those trends. The first chapter determines the impacts of user needs, trend product concept, socio cultural transformation and technological improvements on trend-products. The following chapter consists of a discussion concerning the effects of the individual as a social entity and of permanent factors related to the social psychology of groups on needs within the social communication setting and their relations to trend products. The socio cultural sources of the formation of the well known product trends are analysed in chapter three. The conclusion chapter discusses the findings of the research. In this research, the main findings are the impact of the trend concept in the new product design on users' needs, the symbolic effect of trend products on socio cultural environment and the communicative role of trend product on a socio cultural communication.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.titleEndüstri ürünleri tasarımında kullanıcı ihtiyaçlarının belirlediği yönelimler
dc.title.alternativeTrends determined by user needs in industrial design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstriyel Tasarım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10188202
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491001
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess