Show simple item record

dc.contributor.advisorErkmen, Elvan
dc.contributor.authorDuyan, Efe
dc.date.accessioned2020-12-09T11:54:43Z
dc.date.available2020-12-09T11:54:43Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/210324
dc.description.abstractMimari nesnenin, bir eleştiri aracı olabilme ve bireyin imgeleminde eleştirel bir etkinliği tetikleme olasılığı tezin temel tartışma konusudur. Totaltheater Projesi?nin tasarımında tiyatronun verili icra biçimlerine ilişkin ciddi bir muhalefetin gözlemlenmesi ve bunun belirgin bir şekilde dışavurulması, projeyi eleştirel edim kavramının billurlaştığı bir çalışma haline getirmektedir. Bu eleştirel yaklaşım sonucunda, önceden verilmiş bir mimari izlencenin üç boyutlu ifadesinin ötesinde, muhalif bir manifesto olarak da adlandırılması mümkün olan bir tasarım ortaya çıkmıştır. Bu durum Totaltheater?i tekil mimari nesnenin eleştirel anlamlar içerme gizilgücü açısından modern mimarlık bağlamında farklı bir konuma çekmektedir. Projenin tasarlandığı dönemin siyasi tarihi, kültür ve sanat ortamı, Walter Gropius ile Erwin Piscator?un yaşamı ve çalışmalarının yanı sıra eleştirellik kavramının kuramsal bir açıdan doğuracağı sonuçlar da tezin gündeme getireceği tartışmalar arasında yer almaktadır.
dc.description.abstractThe possibility of architectural object?s being a tool for criticism and triggering a critical action in one?s mind is the main discussion point of this thesis. The fact that Totaltheater Project shows a serious opposition about the given ways of performing plays and that the main purpose of this project is to express this oppositon, makes the project an example where the concept of the critical space crystallizes as a part of this theoretical discussion. As a result of this approach, it emerges as a critical manifestation, beyond being a previously-given architectural programme?s three dimensonal expression. This feature of Totaltheater Project, in the sense of modern architecture, brings it to a different position in terms of the possiblity of the project?s conveying the critical meanings. Besides the political, artistic and cultural atmosphere of the period and the lives and the works of Walter Gropius and Erwin Piscator; the critical meaning load that Totaltheater has taken over and the results it will cause in the theoretical frame will also be discussed in the thesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleWalter Gropius ile Erwin Piscator`un Totaltheater Projesi`nde eleştirel bir araç olarak mimari mekanın olanakları
dc.title.alternativeThe possibilities of architectural space as tool for criticism: The Totaltheater Project by Walter Gropius and Erwin Piscator
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArchitectural analysis
dc.subject.ytmArchitectural style
dc.subject.ytmArchitectural space
dc.subject.ytmArchitectural understanding
dc.subject.ytmCritical theory
dc.subject.ytmCritical discourse analysis
dc.subject.ytmTheatre history
dc.subject.ytmArchitectural critism
dc.subject.ytmArchitects
dc.identifier.yokid10012873
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid351945
dc.description.pages229
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess