G-FeTeMM uygulamalarının altıncı sınıf öğrencilerinin takım çalışması becerisine yansımaları:bir karma yöntem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda FeTeMM eğitimine yönelim olduğu ve bu kavramın girişimcilik ile bütünleştiği görülmektedir. Girişimcilik ve takım çalışması öğrencilere kazandırılmak istenen temel yaşam becerileri arasındadır. G-FeTeMM (Girişimcilik, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) uygulamalarının altıncı sınıf öğrencilerinin takım çalışması becerisi üzerindeki yansımalarının incelendiği bu araştırmada karma yöntem araştırmasının gelişmiş müdahale deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutunda fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında Kahramanmaraş İli Dulkadiroğlu Merkez İlçesinde bulunan bir devlet okulunda 36'sı deney ve 33'ü kontrol grubunda olmak üzere 69 altıncı sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Kouros ve Abrami (2006) tarafından geliştirilen Karakuş-Yılmaz, Baydaş ve Kokoç (2017) tarafından Türkçe 'ye uyarlaması gerçekleştirilen `Grupla Çalışma Ortamlarına Yönelik Öğrenci Tutumları Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Nitel veriler için ise açık uçlu anket formu, yarı yapılandırılmış görüşmeler, gözlem notları ve öğrenci günlükleri kullanılmıştır. Deney grubunda 10 haftalık G-FeTeMM uygulamalarına yer verilmiş, kontrol grubuna ise müdahalede bulunulmamıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 20.00 paket programından, nitel verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Nicel verilerinin analizi sonucunda; deney ve kontrol gruplarının ön testleri ve son testleri arasında anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. Diğer taraftan deney grubu öğrencilerinin kendi içinde takım çalışması ön test-son test puan ortalamaları arasında son test lehine anlamlı bir fark bulunmuşken, kontrol grubu öğrencilerinde anlamlı bir fark bulunmamıştır. Nitel verilerin analizi sonucunda öğrencilerin takım çalışması ile ilgili olumlu görüşleri; takım çalışmasının iş yükünü hafiflettiği, akran desteği, yardımlaşma ve iş bölümü sağladığı, dostluk ve dayanışmayı artırdığı ve eğlenceli olduğu yönündedir. Olumsuz görüşleri ise görüş ayrılığı, birlikte karar almanın zor olması, sorumlulukların yerine getirilmemesi ve gürültülü olması şeklindedir. Sonuç olarak; G-FeTeMM uygulamalarının öğrencilerin takım çalışması becerisini olumlu yönde geliştirdiği öğrencilerin takım çalışması ile ilgili görüşlerine olumlu yönde daha fazla yansımaları olduğu görülmüştür. It is seen that there is a tendency towards STEM education in recent years, and this concept becomes integrated with entrepreneurship. Entrepreneurship and teamwork are among the basic life skills desired to be acquired to students. Advanced intervention design of mixed method research was used in this research where E-STEM (Entrepreneurship, Science, Technology, Engineering and Mathematics) implementations was examined the reflections on sixth grade students' teamwork skills. Quasi-experimental design with preliminary test – final test control group was used in the quantitative extent of the research; phenomenological design was used in the qualitative extent of the research. The research was conducted with 69 sixth grade students -36 of whom were in the experimental group, 33 of whom were in the control group- in a public school –located in Dulkadiroğlu central district, in Kahramanmaraş province- in 2017-2018 academic year. `Assessment scale of student attitudes towards working environments with the group` –developed by Kauros and Abrami (2006)-, -adapted into Turkish by Karakuş-Yılmaz, Baydaş and Kokoç (2017)- was used as a quantitative data collection tool in the research. Open-ended questionnaire form, semi- structured interviews, observation notes and student journals were used for qualitative data.10-week E-STEM implementations were included in the experimental group; the control group was not intervened. SPSS 20.00 package program was utilized in the analysis of quantitative data; content analysis was utilized in the analysis of qualitative data. As a result of the analysis of quantitative data; it was found out that there was no significant difference between the preliminary tests and final tests of the experimental and control groups. On the other hand; a significant difference was found between the teamwork pre-test and final test score averages of the experimental group students in themselves in favor of the final test, a significant difference was not found in the control group students. As a result of the analysis of qualitative data; the positive opinions of the students about teamwork are in the way that teamwork eases workload; provides peer support, cooperation and division of labor; enhances friendship and solidarity; and is enjoyful. The negative opinions of them are in the way that there is split in opinion, grumble, and making a decision together is difficult, and the responsibilities are not carried out. Consequently; it was seen that E-STEM implementations enhance the teamwork skills of the students positively; have more reflections to the opinions of the students about teamwork positively.
Collections