Yabancı dil olarak Rusça öğretiminde drama tekniğinin etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Slav Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Rus Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında ikinci sınıf Kompozisyon (Rusça Sözlü ve Yazılı Anlatım) dersi `Alışveriş` ve `Giyim Mağazası` konularında drama tekniğinin nasıl kullanılabileceğiyle ilgili drama etkinlikleri hazırlamak, söz konusu drama etkinliklerinin öğrencilerin konuları öğrenme seviyelerini yükseltip yükseltmediğini incelemek ve sonuçlandırmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, deney grubuna `Alışveriş` ünitesinde yer alan `Giyim Mağazası` konularıyla ilgili drama etkinlikleri uygulanmış, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim teknikleri kullanılmıştır. Betimlemeli ve deneysel bir yüksek lisans tezi olan bu çalışmada Kompozisyon (Rusça Sözlü ve Yazılı Anlatım) dersinde drama tekniğinin uygulanması açıklanmaya çalışılmış; diğer taraftan, `Deney grubu ile kontrol grubunun öğrenim düzeyleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?` sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma, 2013–2014 eğitim-öğretim yılında İstanbul Üniversitesi Rus Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalında ikinci sınıfta okuyan yirmi dört öğrenciyle sürdürülmüştür. Bir hafta devam eden uygulamadan sonraki hafta ünite başarı testi son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada tespit edilen veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ünite başarı testi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda drama etkinliklerinin uygulandığı deney grubundaki başarının, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Bu sonuç doğrultusunda, drama tekniğinin öğrencilerin ders başarısını olumlu yönde etkilediği düşünülmektedir. In this study, it is aimed to develop activities related with how to use drama techniques in the topic of `Shopping` and `Dress Shop` included in the Composition (Verbal and Written Narration in Russian) class in Istanbul University, Faculty of Letters, Slavic Languages and Literatures, Russian Language and Literature department, and to examine and define whether these activities develop the learning level of students. According to this aim, drama techniques in the topic of `Dress Shop` in the unit of `Shopping` were carried out to the experiment group, and traditional teaching methods were used in the control group. In this study, which is a descriptive and experimental master's thesis, the usage of drama techniques in the Composition (Verbal and Written Narration in Russian) class were tried to be explained; and it is aimed to answer the question, `Is there a significant difference between the learning level of control and experiment group?` The study was carried out with 24 students in 2nd class at the department of Russian Language and Literature, Istanbul University, 2013-2014 academic year. One week after the experiment, a performance test was carried on the students as a final test. The data is collected with the performance test, developed by the researcher. As a result of the experiment, it was found out that the success level of the experiment group, - on which the drama techniques were used, - was statistically higher than the control group, - on which the traditional teaching methods were used. With this result, the study reveals out that the drama techniques effect student's success level in a positive way.
Collections