Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükkoyuncu, Maria Antonia
dc.contributor.authorDuran, Zeliha
dc.date.accessioned2020-12-08T08:40:01Z
dc.date.available2020-12-08T08:40:01Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/172812
dc.description.abstractBu çalışma Carmen Laforet'in yazmış olduğu El Viaje Divertido, La Llamada ve La Mujer Nueva adlı romanlardaki kadın karakterlerin yazıldıkları dönemle ilişkilendirilerek Bildungsroman çerçevesinde incelenmesini hedeflemektedir. Çözümlemenin odak noktasını ilk romanda kadın başkahraman Elisa, ikinci romanda Mercedes ve son romanda Paulina oluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı adı geçen romanlar aracılığıyla İç Savaş sonrası İspanyol edebiyatında Bildungsroman'ın var olup olmadığı sorusunun yanıtını ve nedenlerini bulmaktır. Çalışmada incelenecek romanlar konuları ve biçimleri açısından 1950'li yıllarda İspanya'nın toplumsal ve edebi arka planıyla ilişkilendirilecektir. Çalışmada toplumun temsilcisi olarak karşımıza çıkan kadın kahramanların neden yeni bir kimlik ve yeni bir dünya arayışına giriştiklerinin sebepleri ortaya çıkarılmaya çalışılacaktır. Kadın Bildungsromanı'nın temel sağlayanlarıyla bu sorulara yanıt aranacaktır.Anahtar Kelimeler: Bildungsroman, Carmen Laforet, El Viaje Divertido, La Llamada, La Mujer Nueva, İç Savaş sonrası, İspanyol edebiyatı, kadın.
dc.description.abstractThis study aims to analyze the novels El Viaje Divertido, La Llamada and La Mujer Nueva of Carmen Laforet, within the frame of Bildungsroman associating to the period in which they were written. The analysis focuses on the main female characters in the novels; Elisa in the first novel, Mercedes in the second novel and Paulina in the third novel. The objective of this investigation is to find out the reasons for the existence of Bildungsroman in Spanish Female novel in the period of Post-Civil War by way of these novels. The novels to be analyzed in this study are associated with the political, cultural and literary background of Spain in the 1950s. The study intends to find out the reason for embarking on the quest to find a new world and gain a new identity of the heroines as representative of society. Female-Bildungsroman will allow us to find out the answers to these questions.Key Words: Bildungsroman, Carmen Laforet, El Viaje Divertido, La Llamada, La Mujer Nueva, Post-Civil War, Spanish literature, woman.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.titleCarmen Laforet`in romanlarında iç savaş sonrası dönemde Bildungsroman
dc.title.alternativeBildungsroman in the period of post-civil war in the novels of Carmen Laforet
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBatı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLaforet, Carmen
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmSpainsh literature
dc.subject.ytmWestern literature
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmFormation novel
dc.identifier.yokid10079342
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417717
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineİspanyol Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess