Strategic analysis for T.E.E.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Türk Elektrik Endüstrisi A.Ş. ( T.E.E. ), üç işletmesi ile, elektrik motorları ve buzdolapları için kompresörler üretir ve hemen her ürününde en büyük pazar payına sahiptir. Şirket 1964 yılında Topkapı, İstanbul' daki işletmesi ile General Electric Co. lisansı altında faaliyete başlamış, Sultançiftliği İşletmesi (SUTEM) ve Arçelik Kompresör İşletmesi 1991 ve 1992 yıllarında şirkete dahil olmuştur. Şirketin hisselerinin % 99 ' u Arçelik A.Ş. 'ye aittir. T.E.E. ' nin yerli rakipleri SUTEM İşletmesinin alanında GAMAK A.Ş. ve ABANA A.Ş. dir ve diğer alanlarda ciddi bir yerli rakip olmayıp yabancı rekabet ile karşılaşılmaktadır. Türkiye' deki dayanıklı eşya pazarının çekiciliği, son kullanıcının fiyat hassasiyeti, ürünlerin yeni modellerinin hızlı sunuşu şirketi sıkı bir yabancı rekabetle karşı karşıya getirmiştir. Teknolojideki hızlı değişimlere, yabancı rakipler tarafından sunulan yenilikçi ürünlere ve ana müşteri Arçelik tarafından talep edilen-yeni versiyonlara hızlı tepki verebilmek için, T.E.E. pazar payını koruyacak ve geliştirecek şekilde yeniden yapılanmaya gitmelidir.Pazar lideri ile aynı guruba dahil olmak ve onun tek tedarikçisi olmak bir güçlülüktür ve bu avantaj sürdürülmelidir. Ürün gamı ve satış hacmi hem yerli hem de yabancı piyasalarda arttırılmalı ve ihracat seviyesinin ithalatı karşılamasına çalışılmalıdır. Kaliteyi iyileştirme, maliyetleri düşürme, üretkenliği arttırma konusunda süren çabalar ve yeni entegre lojistik sisteminin ortaya çıkması rekabet gücünü devam ettirecek ve beklenen yeniden yapılanma şirketin çabuk değişen ürün özelliklerini ve teknolojiyi yakalama hızını ivmelendirecektir. VI ABSTRACT Türk Elektrik Endüstrisi A.Ş. ( T.E.E. ), with its three plants, produces electrical motors and refrigerator compressors and has major market shares in almost all its products. The company is founded in 1964 with its plant in Topkapi, Istanbul and began its production under the licence of General Electric Co. Sultançiftliği Plant (SUTEM) and Arçelik Compressor Plant were included to the company in years 1991 and 1992. 99.90 % of the shares of the company belongs to Arçelik A.Ş. GAMAK A.Ş. and ABANA A.Ş. are the domestic competitors of T.E.E. in the field of SUTEM Plant and no serious domestic competitors exist in the other fields of the company, foreign competition is faced in these fields. Attractiveness of the durable goods market in Turkey, the price sensitivity of the end users and the rapid introduction of new models of the products caused the company to face a though foreign competition. <. : In order to react the rapid changes in the technology, innovative products that are introduced by the foreign competitors and the new versions that are demanded by its major costumer Arçelik, T.E.E. should re-organize in a way that would maintainand improve its market share. It should reduce its costs and improve the product quality. Being in the same group with the market leader in durable goods and being the sole supplier of it is a strength and this advantage should be maintained. The product range and the sales volume in both domestic and foreign markets should be increased and the export level should tried to recover imports. The current efforts to improve quality, to reduce costs, to improve productivity and the introduction of new integrated logistics system will help to maintain its competitive strength and expected re-organization will accelerate its speed to recover rapid changing product features and technology. IV
Collections