Show simple item record

dc.contributor.advisorKağıtçıbaşı, Çiğdem
dc.contributor.authorBüyükdere, Öykü
dc.date.accessioned2020-12-08T08:09:34Z
dc.date.available2020-12-08T08:09:34Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/170685
dc.description.abstractÖrtülü zeka inanışlarının hedef oryantasyonu üzerindeki etkisi ve hedeforyantasyonunun da akış ve iş tatmini üzerlerindeki etkisi araştırılmıstır. İki ayrıörneklem grubu bulunan bu araştırmaya 130 adet tiyatro oyuncusu ve 117 adet ilköğretimokulu öğretmeni katılmıştır. Her iki örneklem grubunda da zekanın gelişebilirliğineinananların gelişemeyeceğine inananlara oranla daha fazla öğrenme hedefi seçtiklerigörülmüştür. Öğrenme hedefi seçen katılımcıların da performans hedefi seçenlere oranladaha fazla akış duygusuna kapıldıkları her iki grupta saptanmıştır. Yalnızca tiyatrooyuncuları grubunda öğrenme hedefi seçenlerin performans hedefi seçenlere göre dahayüksek iş tatmini yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Sahip olunan işin gerektirdiğibecerilerin çokluğu hedef oryantasyonunun akış üzerindeki etkisinde rol oynamaktadır.Bu araştırma akış kavramını iki ayrı boyutta inceleyip bu boyutların farklı değişkenlerleilişkilerini saptayan ilk araştırmadır.Anahtar Kelimeler: Örtülü zeka inanışları, hedef oryantasyonu, iş tatmini, akış
dc.description.abstractThe effect of implicit theories of intelligence on goal orientation as well as theeffect of goal orientation on flow and job satisfaction were investigated in this study.Participats were 130 theater actors and 117 teachers. In both samples individuals with anincremental theory of intelligence were found to adopt learning goals more thanindividuals with an entity theory of intelligence. Learning oriented individuals scoredsignificantly higher on flow than performance oriented individuals in both samples. Inactor sample learning oriented individuals also scored significantly higher on jobsatisfaction. Skill variety moderated the relationship between goal orientation and flow inactor sample, and goal orientation and job satisfaction in teacher sample. This study wasthe first one to separate flow scale items to construct two dimensions, and explore therelationships between these two dimensions and other study variables.Keywords: Implicit intelligence theory, goal orientation, job satisfaction, flowen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleThe Effects of implicit theories of intelligence on flow and job satisfaction mediated by goal orientation
dc.title.alternativeÖrtülü zeka inanışlarının hedef oryantasyonu aracılığıyla akış ve iş tatmini üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-20
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid153503
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188617
dc.description.pages193
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess