The Effects of implicit theories of intelligence on flow and job satisfaction mediated by goal orientation
dc.contributor.advisor | Kağıtçıbaşı, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Büyükdere, Öykü | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T08:09:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T08:09:34Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-11-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/170685 | |
dc.description.abstract | Örtülü zeka inanışlarının hedef oryantasyonu üzerindeki etkisi ve hedeforyantasyonunun da akış ve iş tatmini üzerlerindeki etkisi araştırılmıstır. İki ayrıörneklem grubu bulunan bu araştırmaya 130 adet tiyatro oyuncusu ve 117 adet ilköğretimokulu öğretmeni katılmıştır. Her iki örneklem grubunda da zekanın gelişebilirliğineinananların gelişemeyeceğine inananlara oranla daha fazla öğrenme hedefi seçtiklerigörülmüştür. Öğrenme hedefi seçen katılımcıların da performans hedefi seçenlere oranladaha fazla akış duygusuna kapıldıkları her iki grupta saptanmıştır. Yalnızca tiyatrooyuncuları grubunda öğrenme hedefi seçenlerin performans hedefi seçenlere göre dahayüksek iş tatmini yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Sahip olunan işin gerektirdiğibecerilerin çokluğu hedef oryantasyonunun akış üzerindeki etkisinde rol oynamaktadır.Bu araştırma akış kavramını iki ayrı boyutta inceleyip bu boyutların farklı değişkenlerleilişkilerini saptayan ilk araştırmadır.Anahtar Kelimeler: Örtülü zeka inanışları, hedef oryantasyonu, iş tatmini, akış | |
dc.description.abstract | The effect of implicit theories of intelligence on goal orientation as well as theeffect of goal orientation on flow and job satisfaction were investigated in this study.Participats were 130 theater actors and 117 teachers. In both samples individuals with anincremental theory of intelligence were found to adopt learning goals more thanindividuals with an entity theory of intelligence. Learning oriented individuals scoredsignificantly higher on flow than performance oriented individuals in both samples. Inactor sample learning oriented individuals also scored significantly higher on jobsatisfaction. Skill variety moderated the relationship between goal orientation and flow inactor sample, and goal orientation and job satisfaction in teacher sample. This study wasthe first one to separate flow scale items to construct two dimensions, and explore therelationships between these two dimensions and other study variables.Keywords: Implicit intelligence theory, goal orientation, job satisfaction, flow | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | The Effects of implicit theories of intelligence on flow and job satisfaction mediated by goal orientation | |
dc.title.alternative | Örtülü zeka inanışlarının hedef oryantasyonu aracılığıyla akış ve iş tatmini üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-20 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 153503 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188617 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |