341 nolu Edirne şer`iyye sicilinin transkripsiyon ve değerlendirilmesi (H.1241-1242/m.1825-1826)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Osmanlı Devleti'nin ikinci başkenti olan Edirne, tarih boyunca önemli bir yerleşim merkezi olmuştur. Kadılık müessesesi, Osmanlı şehirlerinin özellikle yargı mekanizmasını yürüten çok yönlü önemli bir kurumuydu. Kadı yargı, idari, beledi ve noter gibi muhtelif görevleri yerine getirmekteydi. Kadı sicilleri, özellikle sosyal tarih olmak üzere çeşitli çalışmalara birinci el yazılı kaynak teşkil etmektedirler. Çalışmamıza konu olan 1825-1827 yıllarını kapsayan Edirne şer'iyye sicili daha çok Osmanlı halkının günlük yaşamını içeren konulardan oluşmaktadır. Defter mülk satışı ve icarı, alacak, boşanma, nafaka, nikâh, cinayet, hırsızlık, yaralama, tecavüz, mahalleden ihraç, müsadere, ihtida, köle, miras, hizmet bedeli, ölüm keşfi, vakıf icarı, esnaf anlaşmazlığı, keşif ve hakaret davaları gibi konuları içermektedir. Araştırmanın başlıca kaynağı 341 nolu Edirne şer'iyye sicili olup, çalışmayla alakalı kitap ve makalelerdir. The Edirne second capital of the Ottoman State, has been an important habitand center in the course of history. Kadı institution was significant multifaced foundation of the Ottoman cities, especially of the judicial mechanism. İnstend, kadı was used to perform the important varius duties such as judiciory, administrative, municipalify and notary. Kadı records are creating the first-hand written sources differently studies, especially social hirtory. The Edirne sharia record includes the years between 1825-1827, which the ıssue of our study, consist of subjects that mosty including the daily life of the Ottoman peoples. The notebook contains of ıssues such as the renton and sale of property, receivables, divorce, alimony, marriage, murder, theft, injury, rape, expulsion from the neighborhood, confiscation, conversion, slave, inheritance, pay service, discovery death, rental foundation, disagreement of tradesmen, exploration and trial insult. The first source of research is the numbered 341 Edirne sharia record and varius book and articles related to the study.
Collections