Abdülhak Mihrünnisâ Hanım`ın hayatı, sanatı ve şiirleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Abdülhak Hâmid'in kız kardeşi olan Mihrünnisâ Hanım'ın biyografisini belirlemek için hazırlanmıştır. Mihrünnisâ Hanım 1864 ile 1943 yılları arasında yaşamış, ilk şiirlerini 18 yaşındayken yayımlamış ve ölümüne kadar belli aralıklarla şiir yazmaya devam etmiştir. Tezin birinci bölümünde Mihrünnisâ Hanım'ın; hayatı, sanat anlayışı ve şiirleri detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise onun şiirini etkileyen ve şiirine etki eden konular işlenmiştir. Bazı Edebiyat tarihçileri onu Ara Nesil kadrosuna dahil ederken bazıları onu herhangi bir edebi döneme dahil etmemiştir. Yapılan bu kapsamlı araştırmada Ara Nesil Döneminin yapı, şekil ve muhteva özellikleri göz önünde bulundurularak Mihrünnisâ Hanım'ın eserleri incelenmiş ve şairin Ara Nesil Döneminin birçok özelliğini eserlerinde yansıttığı sonucuna ulaşılmıştır. İkinci bölümde, Türk şiirinin modernleşmesinde öncü olan Tanzimat aydınlarına kısaca yer verilmiş ve bu şairler üzerinden Mihrünnisâ Hanım'ın şiir anlayışı ortaya çıkarılmıştır. Çalışmanın son kısmında ise şairin; şiirleri, aile şeceresi ve fotoğraflarına yer verilmiştir. This thesis was prepared to determine the biography Mihrünnisâ Hanım, the sister of Abdulhak Hâmid. Mihrünnisâ Hanım lived between 1864 to 1943. She published her first poems at the age of 18 and continued to write poetry periodically until her death. In the first part of the thesis Mihrünnisâ Hanım's life, art character are discussed in detail. In the study, managing her poetry and the topics affecting her poetry are covered. Some literary historians included her in the Ara Nesil staff, while others did not include her in any literary periodicals. As a result of comprehensive research, the Works of Mihrünnisâ Hanım were examined by considering the stucture, shape and content features of the Ara Nesil period and it was concluded that the poet reflects many features of the Ara Nesil period in her works. In the second part, Tanzimat intellectuals who are the pioneers in the modernization of Turkish poetry are briefly given and Mihrünnisâ Hanım's understanding of poetry is revealed through these poets. In the last part of the study, the poet; her poems, family genealogy and photographs are included.
Collections