Günübirlik cerrahi hastalarının taburculuk aşamasındaki bilgi gereksinimlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, günübirlik cerrahi hastalarının taburculuk aşamasındaki bilgigereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla, tanımlayıcı olarak yapıldı.Araştırmaya Mustafa Kemal Üniversitesi Hastanesi cerrahi kliniklerine Ekim 2012-Ekim 2013 tarihleri arasında yatan ve günübirlik cerrahi geçiren hastalar arasından tabakalıörnekleme yöntemiyle seçilen 232 kişi dahil edildi.Araştırmanın verileri, literatür bilgileri doğrultusunda geliştirilen anket formu veHasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği (HÖGÖ) ile toplandı. Anketin uygulanması ortalama20 dakika sürdü. Verilerin değerlendirilmesinde Kruskal-Wallis Test, Bağımsız örneklem Ttesti, pearson correlation test, yüzdelik hesaplama, ortalama, standart sapma, minimum vemaksimum değerler kullanıldı. Araştırmada, hastaların 33,35±7,71' inin tedavi vekomplikasyonlarla ilgili bilgi gereksinimi olduğu; yaşları arttıkça HÖGÖ ilaçlar alt boyutunayönelik hasta öğrenim gereksinimlerinin de arttığı; kadın hastaların yaşam kalitesine yönelikhasta öğrenim gereksinimlerinin daha fazla olduğu; evli, sosyal güvencesi olan, aktif bir işteçalışmayan jinekoloji kliniğinde tedavi olan hastaların öğrenim gereksinimlerinin daha yüksekolduğu; hastaların eğitim düzeyi yükseldikçe hasta öğrenim gereksinimlerinin azaldığıbelirlendi.Anahtar Kelimeler : günübirlik cerrahi, taburculuk eğitimi, öğrenim gereksinimleri This study was performed in a descriptive way to determine the information needs ofthe discharge phase of day surgery patients.In this research, 232 patients, who had an outpatient surgery and stayed in surgicalclinics of Mustafa Kemal University Hospital between October 2012 and October 2013,were selected to stratified sampling.The research findings have been gathered to a questionnaire that is developed inaccording with the literature information and scale of patient learnings needs. Kruskal- WallisTest, independent samples T test, pearson correlation test, percentage calculations, average,standard deviation, minimum and maximum valuehave been used in the evaluation offindings. In the study, it is specified that %33,35±7,71 of the patients need more informationabout the treatment and complication ;when they get older, the information requirementsabout the scale of patient learning needs for sub-dimension of medicine are increased. Inaddition; it is stated that it is necessary for women to give information about life quality, thepatients who are married, have social security, not work actively and who are treated in thegynecology clinic also need to require more information. The more information patients learn,the less information requirements they have.Key Words:day surgery,discharge education, learning needs
Collections