Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, İshak
dc.contributor.authorÇolak, Nergis
dc.date.accessioned2020-12-07T12:37:00Z
dc.date.available2020-12-07T12:37:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/147195
dc.description.abstractBir kütüphane türü olan ihtisas kütüphanesi içinde müzik kütüphanelerinin de kendi alanına dair çeşitli materyalleri mevcuttur. Hizmet kalitesine dair araştırma yapılırken bu materyallerle ilgili sorunların yanında, fiziki şartların ve kütüphanenin en yüksek fayda ile kullanılabilmesi ile ilgili sorunları da incelemek kullanıcı ve araştırmacılar için önem arz etmektedir. Bu sebeple bu çalışma, bir ihtisas kütüphanesi olarak müzik kütüphanesi kavramını değerlendirmeyi ve bu alanda verilen hizmetleri açıklayarak hizmet kalitesini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini müzik kütüphaneleri; örneklemini ise İTÜ Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmaları Merkezi Kütüphanesi oluşturmaktadır. SERVQUAL Hizmet Kalitesi Ölçüm Anketi, MİAM Kütüphanesini kullanan lisans, yüksek lisans, doktora öğrencileri ile akademisyenler ve idari personele uygulanmıştır. Çalışmanın Wilcoxon test istatistik olasılığı sonuçlarına göre bir yargısal ifade dışında bütün sorular için MİAM Kütüphanesi ile ideal kütüphane arasında anlamlı farklar olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre MİAM Kütüphanesinde yeterli bulunmayan hizmetlerin başında, fiziksel olarak yetersiz olması, MİAM kütüphanesinin çalışma saatleri göz önüne alındığında öğrencilerin ders saatleri içinde kütüphaneden yeterince yararlanamaması ve dışarıdan gelen kullanıcının kütüphanenin ödünç verme hizmetinin olmaması gibi olumsuzluklar gelmektedir. Özetle, bu çalışma sonuçlarına göre, MİAM kütüphanesinin, ideal kütüphanenin hizmet sunumu kriterlerini yeterince karşılayamadığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractMusic library, which is a library type, have a variety of materials related to their field within their special library. In addition to the problems related to these materials when investigating service quality, it is important for the users and researchers to examine the physical conditions and problems related to the use of the library with the highest benefit. For this reason, this study aims to evaluate the concept of music library as a specialized library and to measure the service quality by explaining the services provided in this field. The universe of the research is formed by the music libraries;and sample is formed by ITU Dr. Erol Üçer Center for Advanced Studies in Music the Library. SERVQUAL Service Quality Measurement Questionnaire was applied to undergraduate, graduate, doctoral students, academicians and administrative personnel using MİAM Library. According to the results of the Wilcoxon test statistics probability of the study, it was found that there were significant differences between the MİAM Library and the ideal library for all questions except a judgmental statement. According to these results, in the beginning of the services that are not sufficient in the MİAM Library, there are some problems such as the inadequacy of the physical conditions, considering the working hours of the MİAM library, the inability of the library to make enough use of the library for students during the course hours, and the absence of the lending service of the library. In summary, according to the results of this study, it was concluded that the MİAM library could not meet the criteria of the service library of the ideal library.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.titleMüzik kütüphanelerinde hizmet kalitesi ölçümü: İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmaları Merkezi (MİAM) Kütüphanesi örneği
dc.title.alternativeMeasurement of service quality in music libraries: Example of İstanbul Technical University (İTÜ) Dr. Erol Üçer Center for Advanced Research of Music
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-26
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmLibraries
dc.subject.ytmMusic libraries
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmIstanbul Technical University
dc.subject.ytmServqual method
dc.identifier.yokid10241537
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546742
dc.description.pages221
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess