Havacılık sektöründe yer hizmetleri çalışanlarında görülen meslek hastalıkları – Antalya Havalimanı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son dönemde büyük bir hızla gelişim gösteren havacılık sektörü, müşteri memnuniyeti için yoğun çaba gösterilmesi sebebiyle stres düzeyi yüksek bir sektördür. Stresin yüksek olması bu sektörde meslek hastalıklarının ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı havacılık sektöründe yer hizmetleri biriminde çalışan bireylerde görülen meslek hastalıklarını açıklamaktır. Araştırmada anket uygulaması yöntemi kullanılmış, Antalya havalimanında çalışan 136 çalışanın verdiği yanıtlar aracılığıyla ulaşılan veriler SPSS 23.0 programıyla analiz edilmiştir. Çalışmada yer hizmetleri çalışanlarında ortopedik bozukluk, görme bozukluğu, işitsel bozukluk, solunum rahatsızlıkları cilt problemleri, ruhsal rahatsızlıklar ve diğer rahatsızlıklar açısından araştırma yapılmış ve çalışanlarda bu rahatsızlıklardan herhangi birisinin olmadığı yönünde sonuçlar elde edilmiştir. Antalya havalimanında çalışan 136 bireyin verdiği yanıtlar aracılığıyla bu sonuçların elde edilmesi, çalışmanın sınırlılıklarını meydana getirmektedir. The aviation industry, which has been developing rapidly in recent years, has a high level of stress due to the intense efforts made for customer satisfaction. High stress causes occupational diseases in this sector. The main purpose of this study is to explain occupational diseases seen in individuals working in ground handling unit in aviation sector. The questionnaire application method was used in the study and the data obtained by the responses of 136 employees working at Antalya Airport were analyzed with SPSS 23.0 program. In the study, the researches were performed in terms of orthopedic disorder, visual impairment, auditory disorder, respiratory disorders, skin problems, mental disorders and other disorders in ground service personnel and results were found in the absence of any of these diseases. Achieving these results through the responses of 136 individuals working at Antalya airport constitutes the limitations of the study.
Collections