Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Beşir
dc.contributor.authorYayla, Sedat
dc.date.accessioned2020-12-07T12:15:32Z
dc.date.available2020-12-07T12:15:32Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/144757
dc.description.abstractBu çalışmada, 3 boyutlu parçacık görüntülemeli hız ölçme tekniği (PIV) kullanılarak düşük süpürme açısına sahip elmas ve lambda kanat üzerindeki ortalama akış yapısı incelenmiştir. Elmas kanat yüzeyine yakın bölgede akış yapısı ve girdap çökmesinin oluşumu hücum açısı ? =7 ? ve 10 ? değeri için kanatların sapma açısı 0 ? ? ? ?15 ? aralığında değiştirilerek çalışılmıştır.İkinci olarak, lambda kanat için deneyler üstten ve arkadan görünüş düzlemlerinde gerçekleştirilmiştir. Kanat yüzeyine yakın bölgede ve diğer kesitlerde akış yapısı ve girdap çökmesinin oluşumu kanat hücum açıları 0 ? ? ? ?17 ? aralığında değiştirilerek incelenmiştir.Son olarak, kanat uç girdap kontrol kavramlarını benzeştirmek için, lambda kanat birkaç farklı periyotta küçük salınıma tabi tutulmuştur. Sabit kanat üzerinde çoğunlukla daimi olmayan akış yapısının doğal frekansına yakın değerde kanata salınım hareketi verilmesi halinde yüzeye yakın bölgede ve akış yapısında temel değişiklikler meydana gelmektedir. Deneysel analizler; zaman-ortalama eşdeğer akım çizgileri, girdap eğrileri dağılım konturları, Reynolds stres korelasyonları, akış yönündeki u ve akışa dik yöndeki v hız bileşenleri, çalkantı hız dağılımları ve türbülans kinetik enerjisi gibi akış karakteristiklerinden meydana gelmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the time-averaged flow structure around a nonslender diamond and lambda wing using a laser based 3-dimessional Particle Image Velocimetry (PIV) technique. The flow structure in close region of the stationary diamond wing surface and formation of the vortex breakdown were studied by varying the yaw angle of the wing within the range of 0 ? ? ? ?15 ? for the angle of attack of ????? and ??? .Secondly, the flow structure in the near-surface and other crosssections of the wing and formation of the vortex breakdown were investigated by varying the angle of attack of the wing within the range of 7o? ? ?17o.Finally, a lambda wing is subjected to small-amplitude perturbations over a range of periods to simulate leading-edge vortex control concepts. Perturbations near the inherent frequency of the predominantly unsteady flow event on the stationary wing yield substantial changes of the near surface flow structure. Experimental analyses are composed of time-average patterns of streamlines, contours of vorticity distributions, Reynolds stress correlations, transverse and streamwise velocity components, distribution of fluctuating velocities and turbulent kinetic energy.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleFlow characteristics of diamond and lambda wings at different flight conditions
dc.title.alternativeFarklı uçuş şartlarında elmas ve lambda kanatların akış karakteristikleri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEnerji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFlow characteristic
dc.subject.ytmFlow topology
dc.subject.ytmAerodynamic design
dc.subject.ytmFluids
dc.identifier.yokid356136
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid256373
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess