Lisans öğrencilerinin parçacık fiziği kavramlarını anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; fizik bölümü öğrencilerinin parçacık fiziği konularını anlama düzeylerini ve bu konulardaki kavram yanılgılarını belirlemektir.Nitel araştırma yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmanın ilk aşamasında üniversite öğrencilerine parçacık fiziği konusundaki temel bilgilerini belirlemek amacıyla Parçacık Fiziği Kavramları Testi (PFKT) uygulanmıştır. PFKT'ye verilen cevaplardan elde edilen verilerin analizinde tümevarımsal analiz yöntemi kullanılmıştır. Tümevarımsal analiz süreci, tematik analiz ve normatif analiz olacak şekilde iki kısımda gerçekleştirilmiştirÇalışmanın ikinci aşamasında ise araştırmanın ilk aşamasına katılan öğrencilerden seçilen gönüllü öğrencilerle, PFKT sorularına verdikleri cevapları derinlemesine incelemek ve parçacık fiziği konusundaki bilgilerini önceden mevcut olan bilgileriyle ilişkilendirebilme yeteneklerini belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde, öğrencilerin önceki bilgileri ile parçacık fiziğiyle ilgili yeni bilgileri arasında kurdukları ilişkilerin niteliklerini yapılandırmacı yaklaşıma göre belirlemek amaçlanmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda, fizik bölümü öğrencilerinin parçacık fiziği konusundaki bilgilerinin yetersiz olduğu ve çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir The main purpose of this research is to investigate undergraduate physics students' level of the understanding of particle physics concepts and their misconceptions about particle physics.In the first part of this study, in which qualitative research methods are used , `Concepts of Particle Physics Test` (CPPT) is applied to determine the understanding and knowledge level of particle physics on undergraduate physics students. The data from CPPT is analyzed by using the inductive approach. The inductive approach has been carried out in two parts; the thematic analysis and the normative analysis.The second part of this study consists of semi-structured interviews with two volunteer students who took CPPT before interviews. The purpose of these interviews is to make a detailed analysis of the answers given in the CPPT and to determine their abilty to link new information about particle physics to their prior knowledge. In these interviews, it is aimed to determine the qualifications of the relationships between students' previous knowledge and new information on particle physics, according to the constructivist approach. In the analysis of the data obtained from the interviews, the descriptive analysis method is used.The findings of the study shows that undergraduate physics students' knowledge of particle physics is inadequate and they have some misconceptions.
Collections