Show simple item record

dc.contributor.advisorArda, Özlem
dc.contributor.authorPopovic, Nevena
dc.date.accessioned2020-12-07T11:40:49Z
dc.date.available2020-12-07T11:40:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140440
dc.description.abstractReality show programları, büyük oranda popülerlik taşıyan program türüdür. Televizyon sektöründe, bu tür programlar süreklilik gösterir şekilde yayınlanmaktadır. Televizyonların, yayın dönemlerinde yeni programlara yer verip bu tür programları finanse ettiği bilinmektedir. Bu çalışmada, reality show programlarının biçim ve içerik açısından özellikleri ve bu tür programların izlenme nedenleri ele alınacaktır. İzleyici kitlenin yoğun olduğu bu program türlerinin, neden tercih edildiği bu çalışmanın ana sorunsalıdır. Bu bağlamda; reality show programının alt türü olan yetenek showların, tercih edilme sebeplerinin analizi yapılacaktır. `O Ses Türkiye` adlı yetenek show programı, izlenme oranı açısından başarılı bir örnek olarak adlandırılmakta ve bu nedenle örneklem olarak bu çalışmada incelenmektedir. Steven Reiss, reality programların izleme profilini sunan 16 temel arzu teorisini ortaya koymuştur ve bu teori çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Reiss'in 16 temel arzu teorisi ile bir yetenek show örneği olan `O Ses Türkiye` adlı programının izlenmesi arasındaki ilişkiselliğin, izleyiciler tarafından neden tercih edildiğinin analizi yapılacaktır. `O Ses Türkiye` adlı yetenek show programının izleyici motivasyon profillerini oluşturmak amacıyla; bu programı izleyen izleyiciler arasından odak grup oluşturulup derinlemesine mülakatlar yapılacaktır. Bu çalışmanın amacı, reality show programı kapsamında bir yetenek show programının izleyicisinin ana odak noktasını betimlemek ve bu örneklemden hareketle temsil yeteneği kuvvetli bir yapıya ulaşmaktır. Reality showlara olan ilgiyi yönlendiren ana motivasyonun gücünün ne olduğunu betimleyen örneklem analizi ile beraber, aynı zamanda, izlenme oranı açısından başarılı reality show programının unsurlarının neler olduğunun tespiti de ortaya konulacaktır.
dc.description.abstractReality show programs bring with themselves huge popularity and these programs are broadcasted on a continuous basis in the television industry. Consequently, broadcasters are constantly supporting and investing in new ones. In this study, the features of reality show programs will be discussed, in terms of form, content and the reasons for watching these programs. The main research question is why these types of programs, which have a large audience, are preferred among viewers. In this context, specifically the subgenre of reality shows, talent shows will be used for a detailed analysis of these motives. Taking into consideration the success and huge ratings of the talent show `O Ses Türkiye - The Voice of Turkey`, this talent show program will be examined in further detail by this study. Steven Reiss's 16 Basic Desires Theory, which enables us to make a profile of viewers of reality programs, forms the basis of this study. Applying Steven Reiss's Theory to the talent show `The Voice of Turkey`, audience's viewing motives will be presented and viewers' reasons for choosing this particular talent show will be examined. With an aim to develop a motivational profile of the viewers of the talent show `The Voice of Turkey` a focus group from the audience watching this show will be formed and in-depth interviewers with the focus group will be conducted. The audience will be the main focus and the aim of this study is to make a representative sample of the viewers of this particular talent show. The purpose of this research is to come up with a conclusion to the question what is the main motivational force that drives interest in reality television, specifically talent shows. Additionally, the utilisation of this research will continue on to conclude characteristics that will be important elements for future successful programs of the same genre.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleO Ses Türkiye yarışma programının `Reality show` türü unsurları açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of the contest show `The Voice of Turkey` in terms of elements of the reality show genre
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision audiences
dc.subject.ytmReality shows
dc.identifier.yokid10275142
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584253
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineRadyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess